Perfekcyjne domowe biuro - jak je urządzić?

23-09-2020, 07:14

Choć obostrzenia dla biznesu zostały już w większości zdjęte, to wciąż wielu z nas pracuje głównie zdalnie. Może się okazać, że wręcz w niektórych przypadkach będzie to rozwiązanie trwałe, zupełnie zmieniające nasz dotychczasowy harmonogram dnia. W takiej sytuacji trzeba zadbać o to, żeby zorganizować w domowej przestrzeni jak najlepsze warunki do pracy. Co jest do tego potrzebne? Jak powinno wyglądać idealne, domowe biuro? Jeśli chcecie wiedzieć, zapraszamy do lektury.

Home office, czyli jak pracować z domu i nie zwariować?

Dla wielu osób praca zdalna w okresie pandemii stała się prawdziwym wyzwaniem. Z jednej strony takie rozwiązanie pozwala na znacznie większą swobodę. Można wstać nieco później, nie trzeba aż tak bardzo przejmować się idealnym strojem czy makijażem. Równocześnie generuje się w ten sposób solidne oszczędności, związane z brakiem opłat za dojazd do pracy lub wydatkami na rozmaite przedmioty – nowy garnitur, aktówkę, fryzjera itp.

Czy jednak jest to opcja, która nie ma wad? Home office, choć wygodny, niesie ze sobą ryzyko znaczącego rozleniwienia oraz częstego rozproszenia uwagi natłokiem domowych obowiązków. A to przekłada się niestety na efektywność pracy. W wielu przypadkach prostą rzecz, którą normalnie zrobilibyśmy w ciągu 30 minut, podczas pracy zdalnej realizujemy przez kilka godzin.

Czy da się temu jakoś zapobiec? Trzeba zacząć od zorganizowania odpowiedniego miejsca do pracy, które będzie sprzyjało koncentracji oraz ułatwi wykonywanie wszystkich zadań.

Miejsce do pracy – spokój przede wszystkim

Przestrzeń do pracy musi przede wszystkim zapewniać ciszę i spokój. Jeżeli w domu równocześnie przebywają dzieci, zadbajmy o to, żeby nie wchodziły non-stop do miejsca, w którym pracujemy.

Warto wykorzystać do pracy jedno, konkretne pomieszczenie, w którym zbudujemy prawdziwe centrum dowodzenia zawodowego.

Odpowiedni dobór miejsca wpływa pozytywnie na koncentrację, poprawia wydajność działania i pomaga skoncentrować uwagę na realizowanych zadaniach.

Oświetlenie miejsca pracy

W pomieszczeniu, w którym zamierzamy pracować, trzeba zadbać o dobre oświetlenie. Podstawę powinno oczywiście stanowić światło dzienne. Oprócz niego trzeba jednak postawić też na dobrej jakości lampy.

Do pracy biurowo-projektowej potrzebujemy oczywiście lampy stojącej, która dokładnie i równomiernie oświetli przestrzeń roboczą, dając komfort działania. Natężenie światła przy pracach precyzyjnych musi wynosić nie mniej niż 500 lx, a jego barwa powinna być bardziej zimno biała, co pobudza do działania i zmniejsza ospałość.

Najważniejsze wyposażenie do home office

Nie da się pracować bez odpowiednich mebli. Podstawę stanowi oczywiście biurko i wygodne krzesło oraz szafka, w której umieścimy wszystkie potrzebne przedmioty.

Biurko powinno być wystarczająco duże, żeby pomieścić wszystkie istotne przedmioty do pracy, jak notatniki, komputer i inne drobiazgi. Jego wysokość powinna być też dopasowana do naszego wzrostu, co zwiększa wygodę oraz znacząco odciąża kręgosłup.

Szczególnie ważne jest jednak krzesło do biurka. Spory wybór tego typu mebli oferuje na przykład salon meblowy iHome24.pl, pełen sprawdzonych konstrukcji, dopasowanych do różnych potrzeb. Warto pamiętać, że taki mebel musi być całkowicie dopasowany do potrzeb użytkownika. Wybierzmy rozwiązanie z podłokietnikami, odciążającymi obręcz barkową i ramiona, oraz wyprofilowanym oparciem, które będzie stanowiło odpowiednie wsparcie dla pleców. Bardzo przydatna jest też funkcja regulacji wysokości i odchylenia krzesła.

Home office – nowe oblicze pracy

Dbałość o właściwe przygotowanie miejsca do pracy się naprawdę opłaca. Zwiększamy komfort oraz tworzymy przestrzeń, w której łatwo koncentrujemy się na wszystkich obowiązkach. W ten sposób poprawia się wydajność wykonywania obowiązków. Dobór właściwych mebli pozwala zminimalizować obciążenia dla organizmu, a zwłaszcza dla kręgosłupa.

Skoro home office może stać się naszą codziennością na dłużej, warto zadbać o stworzenie sobie dobrych warunków do działania – dla dobra nas samych, naszego zdrowia i obowiązków zawodowych.


Źródło: Publikacja partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag salon meblowytag nolstag home office
To warto przeczytać


fot. peshkov











RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Październik 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Serwisy specjalne: