Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Outsourcing IT - na co zwrócić uwagę podpisując umowę z firmą zewnętrzną

19-04-2021, 13:30

Outsourcing stosują przedsiębiorstwa, które zlecają zadania dotyczące m.in. IT, marketingu lub księgowości działalnościom zewnętrznym. Dzięki temu cała firma może skupić się na realizowaniu konkretnych celów przy stałym rozwoju dziedzin pobocznych, ale równie ważnych w kontekście kompleksowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. W skrócie - outsourcing to powierzenie obowiązków dla odrębnej organizacji specjalizującej się w danej dziedzinie. Jednak, na co zwrócić uwagę podpisując umowę z firmą zewnętrzną? - outsourcing IT.

Rodzaje umów oferowanych przez firmy outsourcingowe – na co zwrócić uwagę? 

Oferta outsourcingu IT powinna być spersonalizowana pod oczekiwania i standardy konkretnych kontrahentów. Firmy zazwyczaj analizują każdego klienta osobno, aby w 100% spełnić jego oczekiwania. Otóż, inne potrzeby ma przedsiębiorca z własną serwerownią i dziesiątkami komputerów, a inne freelancer użytkujący na co dzień laptop lub komputer w celu obsługi programu do fakturowania. Jakie rodzaje umów oferują firmy outsourcingowe? 

1) Umowa hybrydowa – outsourcing IT 

Umowa w formie hybrydowej jest rekomendowana mikro-przedsiębiorstwom wymagającym wsparcia w poszczególnym zakresie oraz ustalonej liczbie roboczo-godzin. Opieka informatyczna w umowie hybrydowej może być udzielana w rozbudowanym zakresie po wykupieniu dodatkowych godzin. 

2) Umowa serwisowa – outsourcing IT 

Umowa serwisowa gwarantuje nielimitowane zgłoszenia i interwencje w ramach usług IT. Dostosowuje się ją na indywidualnych zasadach, które są określane po konsultacjach i przedstawionych wymaganiach. Umowa serwisowa jest dedykowana przedsiębiorstwom, które chcą błyskawicznie otrzymać pomoc informatyczną na każdym etapie prowadzenia biznesu. W zależności od usług, firmy proponują klientom m.in.: 

  • liczne backup’y – tworzenie kopii zapasowych; 
  • dostęp zdalny – zaawansowane systemy umożliwiające pracę zdalną; 
  • ochrona przed wyciekiem danych – ochrona danych przed dostępem osób trzecich; 
  • wdrażanie systemów – wdrożenie innowacyjnych systemów IT do przedsiębiorstwa; 
  • administrowanie serwerami – wyręczenie kontrahentów w zarządzaniu serwerami; 
  • doradztwo informatyczne – profesjonalna pomoc w zakresie doboru usług i sprzętu IT. 

W celu wyboru odpowiedniej umowy należy przeanalizować potrzeby przedsiębiorstwa, dowiedzieć się w jak dużym zakresie potrzebna jest pomoc, a także, z jakich działań firma ma być odciążona. W razie kłopotów warto skontaktować się ze specjalistami, którzy dokonają skrupulatnej analizy najważniejszych elementów i zaproponują odpowiedni zakres umowy (hybrydowa lub serwisowa). 

Doświadczenie firmy w świadczonej usłudze - na co zwrócić uwagę podczas wyboru outsourcingu IT? 

Podczas wyboru odpowiedniej firmy do outsourcingu IT należy zwrócić uwagę na jej doświadczenie. Warto, żeby było to obeznane przedsiębiorstwo, które ma w swoim portfolio m.in. zarządzanie łączem internetowym, administrowanie sieciami komputerowymi, a co najważniejsze - wdrażanie systemów.  

A) Zarządzanie łączem internetowym 

Doświadczona firma potrafi odpowiednio zarządzać łączem internetowym, co gwarantuje całodobowy dostęp do sieci. Z tego rozwiązania mogą skorzystać przede wszystkim banki, agencje marketingowe, punkty zakupu biletów komunikacji miejskiej itd. Zarządzanie łączem internetowym pozwoli utrzymać ciągłość w połączeniu z internetem oraz możliwość konfiguracji poszczególnych usług. 

B) Administrowanie sieciami komputerowymi 

Duże przedsiębiorstwa (w zależności od branży) przechowują poufne dane, co wymaga zaopatrzenia się w serwery o sporych gabarytach. Doświadczone firmy oferujące outsourcing IT poprawiają funkcjonowanie systemu, a co najważniejsze - chronią dane przed wyciekiem, automatyzują procesy informatyczne, prowadzą audyty infrastruktury serwerowej, a także politykę backup. 

C) Wdrażanie systemów 

W skład outsourcingu IT wchodzi również wdrażanie systemów polegające na usprawnianiu i zapoznaniu przedsiębiorstwa z nowym CRM. W niektórych przypadkach konieczna jest reorganizacja, a nawet wcześniejsze rozpoznanie poszczególnych struktur działalności. Pod uwagę firma bierze m.in. sposób wdrażania, możliwości finansowe kontrahenta itd. 

Opinie klientów MESKOMP 

„Outsourcing IT w wykonaniu firmy MESKOMP jak najbardziej na plus! Byłem nastawiony na umowę serwisową, ale konsultanci przekonali mnie, że o wiele bardziej opłacalną opcją dla mojej firmy będzie umowa hybrydowa i.… mieli rację! Wszystkie rozwiązania zostały poparte mocnymi argumentami, a efekty naszej 2 letniej pracy - satysfakcjonujące. Polecam firmę MESKOMP.” – Andrzej S. 

„W naszej firmie mieliśmy ogromny problem z administrowaniem serwerami, doradztwem informatycznym oraz zabezpieczeniem danych przed wyciekiem. Postanowiliśmy skontaktować się z MESKOMP w celu przedyskutowania najkorzystniejszej oferty. Ze względu na gabaryty - wybraliśmy umowę serwisową, która sprawdziła się świetnie. Przez ostatnie 3 lata otrzymujemy pomoc natychmiastowo, a konsultanci odpowiadają w mgnieniu oka. Nie zamierzamy rezygnować z usług MESKOMP!” – Mariusz G. 

Zdecyduj się na outsourcing IT od firmy MESKOMP – wybierz sprawdzone rozwiązania! 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. Freepik



Tematy pokrewne:  

tag WLStag outsourcing ITtag nowptag nols