Netia przygotowuje zmianę strategii. Skupi się na dwóch dużych projektach

29-02-2016, 12:29

Telekomunikacyjna Netia, która odnotowała w ubiegłym roku gorsze wyniki od tych z 2014 r., pracuje nad korektą strategii, która ma zostać przedstawiona rynkowi w ciągu kilku tygodni. Jak zapewnia prezes Tomasz Szopa, spółka skupi się na automatyzacji procesów w firmie oraz udoskonaleniu obsługi klientów w tych regionach, w których ma rozbudowaną infrastrukturę.

– Dostarczanie klientom wyłącznie kabla do domu to już zdecydowanie za mało. Telekomy muszą iść w kierunku kompleksowych rozwiązań – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Tomasz Szopa, prezes Netii.– Nasi konkurenci zajmują się albo sprzedażą prądu, albo usług bankowych, albo usług gazowych lub jakimikolwiek innymi działaniami z różnymi efektami komercyjnymi. Ta firma, która pierwsza wpadnie na taki model, który będzie najlepiej absorbowany przez klientów, wygra ten wyścig. Natomiast myślę, że kierunkiem jest właśnie poszerzanie usług i dostarczanie coraz bardziej zintegrowanych usług dla klienta.

Netia, która wkrótce przedstawi korektę strategii sprzed półtora roku, miała w 2015 roku wyniki gorsze od tych z 2014 roku. Przychody grupy spadły o 6 proc. do 1,57 mld zł, a zysk netto skurczył się o niemal 99 proc. do 2,2 mln zł. W 2015 roku nakłady inwestycyjne Netii wyniosły 225 mln zł wobec 232 mln zł w 2014 roku. Poziom inwestycji planowanych na ten rok zostanie ogłoszony wraz ze strategią, podobnie jak decyzja ws. wypłaty dywidendy.

Spółka jest w trakcie przeprowadzania dwóch dużych projektów, które mają zmienić jej podejście do klienta.

– Pierwszy, który nazywamy Local Netią, jest to projekt, który przygotowujemy od 1,5 roku. Chcemy być bliżej klienta indywidualnego i biznesowego – mówi Szopa, który stanowisko prezesa objął przed dwoma miesiącami. – Netia jest ogólnopolską firmą, natomiast są regiony, gdzie jesteśmy bardziej reprezentowani, i takie, gdzie jesteśmy słabiej reprezentowani. Chcemy się koncentrować na poprawie jakości obsługi klienta tam, gdzie mamy infrastrukturę dobrej jakości, gdzie temu klientowi możemy świadczyć usługi wysokiej jakości.

Jak zapewnia prezes Netii, w czasie testów firmie udało się osiągnąć zdecydowane skrócenie czasu obsługi klienta. Oznacza to uruchomienie usługi w domu klienta w czasie kilku godzin od zakupu, natomiast obsługę serwisową nawet do kilkudziesięciu minut. W pozostałych obszarach poziom obsługi ma pozostać na dotychczasowym poziomie.

– Drugi istotny projekt to Digital Netia. Chcemy Netię przekształcić w firmę nowoczesną, marketingowo-sprzedażową, a nie sprzedażowo-marketingową – mówi Tomasz Szopa. – Jak popatrzymy dzisiaj na świat telekomów, to są spółki z bardzo mocno rozbudowaną strukturą kosztową sprzedaży, niewspółmierną do struktur i kosztów marketingowych. Kluczowym wyzwaniem jest tutaj automatyzacja procesów, digitalizacja firmy i przejście z systemów z lat 90. na systemy XXI wieku. I taką transformację będziemy chcieli przeprowadzić.


Źródło: Newseria.pl. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Firmy zainteresowane publikacjami prosimy o kontakt pod adresem kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag strategietag Netia
To warto przeczytać













RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Serwisy specjalne: