Lepsza strona biznesu

13-03-2018, 08:02

Dostęp do Internetu nie jest już przywilejem. Obecnie to prawo każdego człowieka i każdej firmy. Jak wskazują liczne badania, większość informacji o usługach i produktach konsumenci zdobywają w Sieci. W niektórych branżach już ponad 75% transakcji odbywa się online. Wniosek jest oczywisty – kogo nie ma w Internecie, tego nie ma na rynku. Znaczenie posiadania dobrej strony www jest obecnie większe niż kiedykolwiek.

Handel, który ciągle trwa

Internet jest jak duży dom handlowy, otwarty całą dobę: można dokonywać w nim transakcji, składać zapytania czy po prostu przeglądać oferty bez względu na porę dnia i własną lokalizację. To spore ułatwienie dla współczesnych konsumentów, którzy nie zawsze mają czas, aby osobiście stawić się w sklepie stacjonarnym. Również brak czasu jest powodem, dla którego większość klientów przegląda zasoby Sieci za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów i tabletów) i za ich pomocą kupuje produkty. Dla firm, które pragną być elementem tego procesu, posiadanie strony internetowej jest koniecznością. Niezbędne jest także zadbanie o szybką i wygodną w nawigacji wersję mobilną witryny.

Internet nie zna granic

Dzięki możliwościom komunikacyjnym, jakie oferuje Sieć, lokalizacja firmy klienta i wykonawcy nie ma znaczenia. Zlecenie można powierzyć nawet firmie z innego kontynentu. Warto jednak pamiętać, że nic tak nie podnosi poziomu wykonywanych prac, jak silna konkurencja lokalna. Siedzibą największych agencji interaktywnych o bogatym doświadczeniu w Polsce jest Warszawa (np. www.stronywarszawa.pl), w dalszej kolejności inne duże miasta: Wrocław, Gdańsk, czy Kraków. Poszukiwania wykonawcy dobrze jest więc zacząć właśnie tam.

Wartość indywidualizmu

Każda firma posiada jakąś unikatową zaletę, ale większość nie potrafi jej dobrze wykorzystać. Strona internetowa to najważniejsze medium, którym można te wartości kreować. Z tego punktu widzenia korzystnie jest zainwestować nawet większe środki, ale przygotować witrynę w pełni odpowiadającą potrzebom i atrakcyjną, niż na siłę dopasowywać kupiony za kilkanaście dolarów szablon do możliwości średniej klasy wykonawcy i własnych oczekiwań. Finalnie bardziej się opłaca od razu wystartować z rzetelnym partnerem i realizować autorski projekt, niż kilkakrotnie realizować narzuconą koncepcję z ograniczonym budżetem. Nie musi to być wyjątkowo drogie, czego dowodem jest chociażby oferta jednej z warszawskich agencji: https://stronywarszawa.pl/cennik-stron-www/ . Opłacalność takich inwestycji widać dobrze na przykładzie dwóch najważniejszych sfer funkcjonowania witryny internetowej: sferze wizualnej i funkcjonalnej.

Klient kupuje oczami

Większość odbiorców, mówiąc o „dobrej” stronie internetowej z reguły ma na myśli efektowne zdjęcia, grafiki i animacje. Taka forma prezentacji treści ma również niekwestionowane walory użytkowe: informacje stają się łatwiejsze do zrozumienia i zapamiętania, marka wyróżnia się na tle konkurencji, produkty zdają się być wyżej pozycjonowane, a użytkownicy spontanicznie reklamują ofertę firmy, dzieląc się nią i komentując w mediach społecznościowych. Takiego efektu nie da się jednak uzyskać, kupując opatrzone grafiki czy filmy w najtańszych bankach zdjęć. Dobre agencje oferują wsparcie ze strony swoich grafików i przygotowanie od postaw całej oprawy graficznej strony. Zrealizowanie swojej wizji jest warte wyższego honorarium, ponieważ zwraca się ono bardzo szybko. W tej kwestii zresztą znowu ujawnia się przewaga większych ośrodków miejskich nad małymi: Warszawa czy Kraków to miasta pełne fotografów, ilustratorów, animatorów i filmowców. Szukając tam podwykonawcy do stworzenia treści tego typu, może się okazać że jakość będzie oszałamiająca, a koszt niewiele wyższy od zakupu taniego, miernej jakości „gotowca”.

Mechanika sukcesu

Ostatnie lata w branży interaktywnej upłynęły pod znakiem dynamicznego rozwoju gałęzi wiedzy, zwanej UX (skrót od User Experience – doświadczeń użytkownika). Zaprojektowanie strony wygodnej i intuicyjnej w obsłudze wymaga nie tylko zrozumienia oczekiwań Internautów, ale również umiejętności programistycznych, gwarantujących że nawet najbardziej niecodzienny pomysł uda się przenieść na setki dobrze napisanych linijek kodu. Dlatego najlepsze agencje interaktywne tworzą własne, w pełni elastyczne systemy zarządzania treścią (CMS). To rozwiązanie szczególnie cenne z dwóch powodów: po pierwsze, umożliwia realizację pomysłu na stronę w 100 procentach, bez żadnych kompromisów. Wszystko będzie działało tak, jak zostało omówione na etapie briefingu. Drugim powodem jest bezpieczeństwo. Popularne, darmowe systemy CMS jak Wordpress, Drupal czy Joomla! Mogą być rozbudowywane tysiącami dodatków i są dość złożone w konstrukcji: jeśli agencja stawia na takie rozwiązania, musi dobrze znać specyfikę tych systemów i być pewna, że używane dodatki nie zawierają wirusów ani luk. Informacja o tym, na jakim „silniku” będzie pracować strona i jakim doświadczeniem w jego obsłudze może się pochwalić wykonawca, powinna być kluczowym kryterium oceny jego klasy. Na pewności prawidłowego funkcjonowania witryny i jej bezpieczeństwie nie warto oszczędzać.

Przygotowanie mobilnej, efektownej i funkcjonalnej strony internetowej jest obecnie dla każdej firmy koniecznością. Wybór odpowiedniego wykonawcy ma kluczowe znaczenia dla powodzenia całego projektu. Selekcjonując potencjalnych kontrahentów wg kryterium geograficznego, doświadczenia, możliwości wykonywania projektów i CMS indywidualnie dostosowanych do projektu, podjęcie racjonalnej decyzji jest dość proste. Istotne jest aby pamiętać, że wartościowy projekt zwróci się zawsze, niezależnie od kosztu, witryna źle wykonana nigdy nie „odpracuje” swojej wartości.

 


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag tworzenie strontag komunikat firmy
To warto przeczytać



fot. Archos







comments powered by Disqus
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Serwisy specjalne:
Wydarzenia:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.