Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak wybrać dobry gabinet kosmetyczny? 7 rzeczy o których musisz wiedzieć

28-02-2019, 09:05

Być może właśnie przeglądasz dziesiątki stron salonów kosmetycznych, zastanawiając się do którego umówić się na wizytę, a może dotychczasowa kosmetyczka cię zawiodła i postanowiłaś poszukać jakiejś alternatywy? W obu tych przypadkach, ten artykuł dostarczy ci wiedzy, na co warto zwrócić uwagę wybierając gabinet kosmetyczny, czy to w Kielcach, czy w innym miejscu w Polsce. Ale chwila moment… Czy to rzeczywiście jest tak skomplikowane, żeby pisać na ten temat cały artykuł? W końcu to tylko kosmetolog, ani lekarz, ani psychoterapeuta…

Kosmetolog a kosmetyczka

Żeby odpowiedzieć na to pytanie, należy najpierw rozróżnić dwa ważne pojęcia: kosmetolog i kosmetyczka. Kosmetolog i kosmetyczka to z pozoru ten sam specjalista, jednak różni je poziom wykształcenia. Kosmetolog to dyplomowany specjalista po ukończeniu przynajmniej 3-letnich studiów stacjonarnych, podczas gdy kosmetyczką można zostać już po weekendowych kursach dokształcających lub liceum zawodowym. Nie generalizujmy jednak, każdy specjalista powinien poszerzać swoje kompetencje, bez względu na to jakie wykształcenie podstawowe otrzymał. Natomiast z punktu widzenia klienta, jest to już dość ważna różnica jaki warsztat pracy posiada dany specjalista. I o ile kosmetolog nie jest lekarzem, to jednak oddajemy swoje zdrowie (twarzy, ciała, dłoni czy stóp) w jego ręce, dlatego zadbaj by te ręce były synonimem zaufania…

Doświadczenie
Prócz wykształcenia, o które zawsze warto dopytać lub sprawdzić na stronie, warto także ustalić jakie doświadczenie na rynku ma dany gabinet kosmetyczny. Prowadzenie biznesu to nie jest czarna magia, są określone czynniki, które wpływają na to że klienci wracają i konkretne czynniki, które sprawiają że odchodzą. Jeżeli salon nie ma grona stałych klientów, to pewnie jest konkretny tego powód – zazwyczaj jest to poziom wykonywanych usług w odniesieniu do ceny lub niski poziom obsługi klienta. Oba czynniki są zwykle związane z doświadczeniem zawodowym.

Oferta
Druga rzecz, którą warto przeanalizować to zakres oferty. Jest to o tyle ważne, że dziś chcesz wykonać manicure, ale jutro twoje potrzeby już mogą się zmienić na kurację antystarzeniową. Warto wybrać gabinet, który oferuje kompleksowe usługi pielęgnacyjne. Oczywiście jest także zagrożenie, że mając bardzo rozbudowaną ofertę, specjalista będzie wykonywał każdy z zabiegów na zaledwie przeciętnym poziomie. Dlatego oferta powinna być szeroka w spektrum zabiegowym, ale nie w ilości zabiegów podobnego typu. Warto przy tej okazji także sprawdzić z jaką częstotliwością są wprowadzane nowości do oferty i czy są organizowane cykliczne akcje promocyjne. Salon kosmetyczny, który nie poszukuje nowości i lepszych technologii powoli zostaje w tyle za konkurencją, a przede wszystkim nie oferuje klientom możliwie najlepszych efektów kuracji.

Ceny
Przy okazji oferty nie sposób nie wspomnieć o cenach zabiegów kosmetycznych. Rozbieżność w tej dziedzinie może przywrócić o zawrót głowy. Z punktu widzenia klienta najlepsze wydają się salony piękności, które oferują jak najniższe ceny, bo po prostu mniej płacisz. Jednak zastanówmy się jakim kosztem to się odbywa. Często niska cena zabiegu jest wynikiem: niższego wynagrodzenia dla specjalisty, oszczędnościach na materiale (obniżanie dawek kosmetyków, rozcieńczanie preparatów, produkty gabinetowe niższej jakości), oszczędnościach na bezpieczeństwie (np. brak sterylizacji narzędzi czy wcześniej wspomniane wątpliwej jakości preparaty) czy skracaniu czasów zabiegów (mniej dokładne wykonanie pedicure czy oczyszczania twarzy, skracanie protokołów zabiegowych czy pomijanie masaży). Miej też świadomość, że cena którą płacisz ma także odzwierciedlenie w kosztach utrzymania lokalu, działaniach promocyjnych czy dokształcaniu się personelu kosmetycznego. To jak zatem kierować się ceną przy wyborze? Na pewno szerokim łukiem omijaj te gabinety z najtańszą ofertą. Wybieraj średnio-wysoką półkę. Chyba że stać cię na ceny premium, wtedy „sky is the limit” ;-) Pamiętaj jednak, że nie zawsze wysoka cena jest synonimem wysokiej jakości obsługi i wykonywanych kuracji…

Opinie
W dobie wszechobecnego internetu, wystawienie opinii to zaledwie kilka kliknięć. Ułatwiają one zorientowanie się, które miejsca są godne zaufania przed umówieniem się na wizytę. Jednak, którym opiniom ufać, a które zignorować? Opinie należy traktować jako drogowskaz, ponieważ każdy ma inne upodobania i oczekiwania. Jedni wolą kupić coś tanio i bez względu na jakość usługi są zadowoleni, inni wolą zapłacić więcej ale mieć poczucie bezpieczeństwa i komfort podczas wizyty. Jedni klienci wolą dużo rozmawiać, inni potrzebują ciszy i pełnego relaksu. Dlatego każda opinia jest wypadkową oczekiwań i ceny dot. danej usługi. Na pewno warto ignorować opinie, które niewiele wnoszą – ktoś napisał 1-2 zdania, ale nic konkretnego. Ciężko po takim komentarzu domyślić się czego możesz się spodziewać na miejscu. Bardzo często jest to też zagrywka „poniżej pasa” od konkurencji.

Obsługa klienta
Według Mystery Shopper Provider Association jeden z najczęstszych powodów (aż 68%) utraty klientów to niski poziom obsługi klienta. Na co warto zwrócić uwagę w kontakcie z salonem kosmetycznym? Przede wszystkim zapytaj o możliwość darmowej konsultacji przed zabiegiem. Na miejscu będziesz mieć szansę przekonać się co jest „standardem” w danym gabinecie, na jakim poziomie odbywa się komunikacja, jaka jest wiedza kosmetologów i sposób jej przekazywania klientom. Możesz zabawić się wręcz w tajemniczego klienta i przygotować sobie kilka pytań przed wizytą, które „sprawdzą” profesjonalizm kosmetyczki. Uwaga na koniec – jeżeli zdecydujesz się na zabieg, zauważ czy specjalista przygotuje ci dedykowaną pielęgnację domową. Bowiem dążenie do osiągnięcia wspólnie określonych efektów kuracji to oznaka wysokiej kompetencji.

Obietnica
Przy okazji wizyty na stronie internetowej czy w social mediach, sprawdź co dany salon kosmetyczny pisze o sobie, a jeśli nic nie piszą to możesz przy okazji spotkania lub rozmowy przez telefon zapytać wprost: „Na co klient może liczyć wybierając właśnie was?” Pytanie to zazwyczaj mocno zaskakuje personel gabinetów, bo one po prostu oferują „wyższą jakość” i „indywidualne podejście”. No tak, ale dla klienta to tylko ładne hasła, które w rzeczywistości ciężko sprawdzić… Zwykle świadomość nt. oferowanej wartości dla klienta jest już sama w sobie dowodem na to że klient jest w centrum zainteresowania…

Moje oczekiwania
Ostatni, ale nie mniej ważny element to twoje własne oczekiwania względem kosmetyczki. Warto sobie odpowiedzieć na pytanie: „Co jest dla mnie ważne w kontakcie z gabinetem kosmetycznym?” Często klienci są zadowoleni, ale argumentują to na zasadzie: „Bo nie ma z nimi żadnych problemów”. Bywa i tak, że niezadowolenie klienta nie jest winą gabinetu, ale nierealistycznych oczekiwań względem kuracji. Dlatego warto wybierać specjalistów, z którymi możesz otwarcie o tym porozmawiać przed wykonaniem usługi.

Powodzenia !!!

Agata Bieńkowska
właściciel Salonu Benessere Beauty & Spa w Kielcach
kosmetolog z 35 letnim doświadczeniem zawodowym

http://benessere.pl/


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Freepik