Jak sprzedawać na Facebooku?

22-07-2020, 09:33

Internet w obecnych czasach nie jest już jedynie miejscem, z którego możemy czerpać inspiracje. Obecnie to także miejsce, w którym możemy zarabiać. Wiele osób decyduje się rozpocząć sprzedaż w Internecie i traktować ją jako realne źródło dochodu. Jedną z platform umożliwiających takie działania jest Facebook.

Popularny serwis społecznościowy, może stać się serwisem, z którego będziemy czerpać przychody. Jak zatem rozpocząć sprzedaż przez Facebooka?

jak sprzedawać na facebooku

Jak sprzedawać na Facebooku? To pytanie pojawia się w głowie tych z nas, którzy decydują się na rozpoczęcie sprzedaży na platformie społecznościowej. By rozpocząć jakiekolwiek działania, musimy zacząć od posiadania profilu prywatnego. Tylko wtedy, będziemy mogli utworzyć konto firmowe. Jeśli te formalności mamy już za sobą. Możemy podjąć dalsze działania. Niezbędna będzie optymalizacja fanpage'a pod kątem sprzedaży. Musimy dostosować wygląd, odpowiednio do działalności, którą będziemy prowadzić. Sam Facebook przychodzi nam z pomocą, oferując gotowe szablony i zakładki, które możemy spersonalizować. W każdej chwili, możemy edytować nasze ustawienia w zakładce "Edytuj stronę". Następnie, konfigurujemy zakładkę "Sklep", gdzie będziemy mogli zaprezentować swoje produkty, a także ustalamy sposób płatności. Dodatkowo, wybieramy również wiodącą walutę, w której będziemy akceptować płatności. Mamy do wyboru:

• wiadomości, przez które klient może pytać o cenę produktu.

• odnośnik, który przekieruje klienta na stronę już istniejącego sklepu internetowego.

Następnie dodajemy opis sklepu i produktów, a także zdjęcia. Dodatkowo umieszczamy przyciski tzw. call to action, czyli np. "kup teraz". Gotowe. Skonfigurowaliśmy nasz fanpage pod sprzedaż przez Facebooka.

Sky-shop.pl - więcej możliwości

Platforma sky-shop.pl to niezwykle prosta i szybka możliwość założenia sklepu internetowego. Dlaczego jest to tak ważne w kontekście sprzedaży na FB?. Otóż, dzięki temu generować możemy większe zyski, ale także potencjalni klienci, będą lepiej nas odbierać, gdy prosto ze strony na FB, zostaną przekierowani na stronę naszego sklepu internetowego. Warto więc zacząć od założenia sklepu w sieci, a następnie skonfigurowania go z Facebookiem w celu promocji, a także większych możliwości dotarcia do potencjalnego klienta. Skonfigurowanie sklepu na platformie sky-shop.pl z profilem na Facebooku jest niezwykle proste. W panelu naszego sklepu włączamy zakładkę "integrację" a następnie wybieramy opcję "facebook". Dzięki temu zintegrujemy nasz fanpage na Facebooku z istniejącym sklepem internetowym. Co nam to da? Bezpośrednie odnośniki do przekierowywania klientów, co więcej możliwości, o wiele większe możliwości promocyjne. Potencjalni klienci, będą mogli do nas trafić z innego miejsca sieciowego, niż tylko wyszukiwarka. Jesteśmy też wstanie, przyciągnąć większe grono zainteresowanych osób, a także budować własną sieć lojalnościową.

Jak zwiększyć sprzedaż na Facebooku?

Nikt od razu nie stanie się królem sprzedaży. Prawdą jest, że sprzedaż przez fb jest czasochłonna. Musimy zyskać grono klientów, poświęcić czas na działania promocyjne. Oto kilka rad dla początkujących, które pomogą im zwiększyć zainteresowanie swoim sklepem i stroną internetową.

Zainwestujmy w płatne reklamy

Facebook to bardzo rozbudowana platforma, pod względem kampanii marketingowych. Warto więc stale promować swoje posty i produkty, by zwiększać grono odbiorców. Następnie możemy je targetować i analizować pod wieloma względami. Mała inwestycja w płatną reklamę, może więc wrócić do nas ze zdwojoną siłą.

Interakcje kluczem do sukcesu

Facebook daje możliwość tworzenia interakcji. Nie pomijamy więc komentarzy od fanów i często wdawajmy się w tematyczne dyskusje. Twórzmy posty, które również sprowokują do rozmowy w komentarzach.

Twórz dla ludzi

pamiętajmy, w pierwszej kolejności jesteśmy dla ludzi, dopiero potem by sprzedawać. Jeśli zyskamy ich zaufanie i zainteresujemy zróżnicowanymi treściami, sami będą chętnie do nas wracać.

Pamiętaj o call to action

na końcu każdego postu, wpisu, opisu produktu nie zapomnijmy zachęcić do zakupu lub dyskusji na dany temat. Dzięki temu lepiej zapadniemy odbiorcom w pamięć.


Źródło: Publikacja partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag sprzedażtag nolstag Facebook
To warto przeczytać
















RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
Serwisy specjalne: