Historia powstania szczoteczki sonicznej

06-03-2019, 16:54

Szczoteczka soniczna to wciąż dla większości z nas produkt anonimowy, mimo że na rynku funkcjonuje już od ponad dwudziestu lat i gwarantuje znacznie skuteczniejsze oczyszczanie jamy ustnej niż szczoteczka tradycyjna. Jej popularność w społeczeństwie cały czas jednak sukcesywnie wzrasta i specjaliści nie mają wątpliwości, że przyszłość będzie należała właśnie do niej. A w jaki sposób się to wszystko zaczęło? Kto i kiedy wpadł na pomysł stworzenia pierwszej szczoteczki sonicznej? Jaką drogę przebyła, by znaleźć się w sklepach na całym świecie? Tego wszystkiego dowiecie się czytając niniejszy artykuł!

mat partnera

Szacuje się, że tradycyjne - manualne szczoteczki do zębów powstały w XV wieku, zaś ich wszelkie elektryczne odmiany w wieku XX. Producenci do dziś prześcigają się we wprowadzaniu coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań, przy jednoczesnym zapewnianiu jak najbardziej przystępnej ceny dla klienta. Jedną z najnowszych odmian szczoteczki elektrycznej jest szczoteczka soniczna.

Powstanie pierwszych szczoteczek elektrycznych

O tego typu produkcie elektrycznym zaczęto głośno mówić już w pierwszej połowie XX wieku, konkretnie w 1939 roku, kiedy to w Szwajcarii dr Philippe-Guy Woog zaprezentował model szczoteczki, która miała służyć osobom niepełnosprawnym i mającym różne problemy ortodontyczne. Jego pomysł nie został jednak wówczas zrealizowany. Kilkadziesiąt lat temu ludzie przykładali znacznie mniejszą uwagę do higieny jamy ustnej niż dziś, więc popyt na innowacyjne szczoteczki był niewielki.

Do tematu wrócono dopiero w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku, kiedy powstało kilka projektów znanej nam dzisiaj szczoteczki sonicznej (w 1987 roku debiutancki), a na dobre wszystko zmieniło się w 1992 roku za sprawą Roberta Bocka. Właśnie wtedy podczas specjalnie zorganizowanej konferencji prasowej ten amerykański naukowiec zaprezentował światu pierwszą szczoteczkę do zębów, która miała oczyszczać szkliwo emitując drgania oraz fale dźwiękowe. Projekt tym razem spotkał się z dużym entuzjazmem, a inwestorzy z chęcią postanowili wesprzeć jego rozwój. Urządzenia tego typu miały niedługo pojawić się w praktycznie wszystkich sklepach z elektroniką a producenci rozpoczęli intensywne prace nad rozwojem i udoskonalaniem tego wynalazku.

Rosnąca popularność sonicznego mycia

Bock zyskał także aprobatę amerykańskiej Agencji Żywości i Leków, która z własnej inicjatywy zaczęła polecać szczoteczki soniczne wszystkim konsumentom. Głosiła, że to bardzo istotny produkt, który powinien do kompleksowego oczyszczania jamy ustnej posiadać każdy człowiek. Zadziałało, bo ludzie szybko zaczęli kupować szczoteczki soniczne, zachwalając przy tym ich wyjątkowe działanie. A producenci tworzyli je na coraz większą skalę, cały czas wprowadzając kolejne nowinki oraz udoskonalając tryby pracy.

Za sprawą Bocka szczoteczki soniczne weszły do masowej produkcji, choć początkowo popularnością cieszyły się głównie w Stanach Zjednoczonych. Popularność w Europie i na innych kontynentach zyskały wiele lat później. Pierwszym duży producentem szczoteczek sonicznych była firma Phillips, i to ona do dzisiaj pozostaje ich największym dystrybutorem, choć na rynku znaczącą rolę odgrywają też takie spółki jak Smilesonic, Seysso, oraz WhiteWash. Urządzenia popularnych producentów znajdziemy na stronie https://denthelp.pl/szczoteczki/szczoteczki-elektryczne/szczoteczki-soniczne Praktycznie każdy liczący się producent elektroniki posiada w swojej ofercie szczoteczki soniczne oraz elektryczne.

Dzisiejsze szczoteczki soniczne wyposażone są już w wiele trybów pracy, timer i różne rodzaje końcówek. A to zapewne nie koniec, bo rynek cały czas się rozwija, a tak jak podkreślono na początku producenci na każdym kroku zaskakują nas coraz bardziej innowacyjnymi rozwiązaniami. Szczoteczki soniczne dostępne są z różnego rodzajami dodatków takimi jak np. sanitizery do dezynfekcji końcówek lub specjalne etui z możliwością ładowania szczoteczek.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag szczoteczki sonicznetag komunikat firmy
To warto przeczytać









RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Kwiecień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
Serwisy specjalne: