Facebook w Polsce w ciągu ostatniego roku sporo zyskał

15-02-2011, 09:54

Zarówno plusy, jak i minusy działalności na Facebooku przedstawiono podczas konferencji Facebook NOW. Jaki był rok Facebooka w Polsce?

W lutym br. odbyła się druga edycja konferencji Facebook NOW, podczas której przedstawiono kilka prezentacji. Większość miała podsumować rok portalu w Polsce bądź przedstawić wskazówki dla zainteresowanych użytkownikami Facebooka. Nie zabrakło także słów krytyki, czyli subiektywnego zdania firmy rozpoczynającej działalność na portalu społecznościowym.

>> Czytaj też: Jak rekrutować na Facebooku?

Sonda
Kolejny rok dla Facebooka w Polsce będzie:
  • jeszcze lepszy do poprzedniego
  • pozostanie bez zmian
  • popularność zacznie spadać
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Paweł Karaś, Head of Facebook Sales oraz Michał Łukasiewicz, Key Account Manager przedstawili dane dotyczące ilości użytkowników, opierając się na wynikach PBI Megapanel. Z badania wynika, że facebook.com na przestrzeni roku (od końca 2009 do końca 2010 roku) odnotował 294% wzrost liczby użytkowników. Dla porównania grono.net (119%), a nk.pl (106%).

Główny konkurent Facebooka odbił piłeczkę - Joanna Gajewska, rzeczniczka NK, wytłumaczyła, że Megapanel odcina ruch spoza Polski, a w przypadku NK do serwisu loguje się ponad milion użytkowników (według wewnętrznych danych serwisu). Gemius ma pracować nad udoskonaleniem swojego narzędzia.

Nie mogło zabraknąć także informacji o grach społecznościowych, dzięki którym (według danych Jarosława Bieleckiego) co drugie logowanie jest podyktowane chęcią zagrania w grę.

Tomasz Rzepniewski podczas prezentacji Taktyka najlepszą strategią
fot. ARBOinteractive - Tomasz Rzepniewski podczas prezentacji Taktyka najlepszą strategią
Jako przykład wskazano wyszukiwarkę Microsoftu - Bing, gdzie za zostanie jej fanem na Facebooku użytkownik otrzymał dodatkowe pieniądze do wykorzystania w jednej z gier społecznościowych. Według eMarketer.com w 2012 roku będzie prawie 30% internautów, którzy uruchomią przynajmniej jedną grę na miesiąc.

>> Czytaj też: Siódme urodziny Facebooka

Operator sieci Plus zwrócił uwagę na problemy Facebooka. Według Tomasza Brody dane statystyczne z portalu mają kilkudniowe opóźnienie, jednocześnie nie ma możliwości zintegrowania lub połączenia Walla (ściany) z narzędziem Google Analitics. Prelegent zwrócił także uwagę na trudności z otrzymywaniem na bieżąco informacji dotyczących np. zainteresowań fanów oraz niszy na rynku w kategorii aplikacji analitycznych, które pokazują „głębokość interakcji”.


Źródło: ARBOinteractive
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy