Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Co minutę użytkownik internetu wchodzi na zainfekowaną stronę w sieci

30-05-2014, 12:12

Co godzinę dochodzi do 2 ataków hakerów na sieci firmowe na świecie, a co 9 minut użytkownik internetu pada ofiarą ataku. Ponad połowa (53%) wirusów jest wprowadzanych do sieci firmowych przez nieświadomych pracowników. Skutek - kradzież tajnych informacji o kartach kredytowych i rozprzestrzenianie wirusa w sieciach firmowych. Duże zagrożenie istnieje ze strony Facebooka i YouTube.

Takie są najważniejsze wnioski wynikające z badania Check Point Security Report 2014, przeprowadzonego wśród 10 000 firm na świecie, na podstawie analizy ponad 200 000 godzin obserwacji ruchu sieciowego z ponad 9 000 bram bezpieczeństwa należących do przedsiębiorstw w 122 krajach.

Według najnowszych badań stale wzrasta liczba ataków ze strony hakerów zarówno na osoby prywatne, jak i przedsiębiorstwa. Największym zagrożeniem stają się urządzenia firmowe i mobilne. Jednocześnie 88% firm doświadczyła ataków hakerskich w 2013 roku (wzrost o 50% w stosunku do 2012 r.). Do najbardziej zagrożonych miejsc w sieci należą Facebook i YouTube.

W 2013 r. ponad połowa (54%) firm całkowicie straciła dane w wyniku niespodziewanych ataków: 29% stanowiły dane z kart kredytowych, 24% to kody dostępu do danych, 13% to informacje o zarobkach. 

W opinii analityków Check Point niepokojącym wydaje się być fakt, iż przedsiębiorstwa nie są świadome skali problemu. Prawie połowa (47%) komputerów firmowych jest zainfekowana niebezpiecznymi wirusami (aż 80% pracowników firm nie zdaje sobie z tego sprawy). Przykładem może być koncern motoryzacyjny Toyota, który udostępniał adresy i dane 95 000 pracowników i filii w ramach ogólnodostępnej sieci korporacyjnej… Do najbardziej zagrożonych plików atakowanych przez hakerów należą dokumenty tworzoną za pomocą oprogramowania Microsoftu (67%).

Ponad połowa (53%) wirusów wprowadzana jest do sieci firmowych drogą połączenia z zainfekowanymi stronami przez pracowników nieświadomych skali zagrożenia – przyznaje Krzysztof Wójtowicz, dyrektor zarządzający Check Point Software Technologies Polska.

W 2013 r. na świecie znacznie zwiększyła się ilość urządzeń mobilnych wykorzystywanych do celów służbowych. Trend popularnie zwany BYOD (ang. Bring Your Own Device) spowodował, że na wielu niezabezpieczonych urządzeniach przenośnych przechowywane są wrażliwe dane firmowe. Nie wszystkie firmy zdają sobie sprawę, że powinny zaktualizować i dostosować swój system przechowywania danych oraz ich zabezpieczenia. Nic dziwnego, że w takiej nowej sytuacji, hakerzy coraz chętniej interesują się urządzeniami mobilnymi i atakami na nie.

Niepokojące było również zjawisko udostępniania i przesyłania przez korporacje plików danych z różnymi informacjami. Na świecie co 49 minut wysyłane są poza sieć firmy tajne dane, tym samym narażając się na niebezpieczeństwo ataku hakerów. Z badań Check Point wynika, że w 2013 roku 36% banków wysyłało dane zawierające informacje o kartach kredytowych swoich klientów na zewnątrz.

W opinii specjalistów Check Point najczęściej atakowanymi instytucjami w 2013 r. były banki, wydawnictwa, instytucje finansowe oraz ubezpieczeniowe. Ciekawostką są coraz częstsze ataki na instytucje edukacyjne, np. Uniwersytet we Włoszech, gdzie celem hakerów były dane osobowe studentów. Tymczasem głównym celem hakerów były dane instytucji finansowych, kody zdalnego dostępu do danych finansowych, reklamy znanych produktów.

Aby skutecznie bronić się przed atakami hakerów należy wprowadzić systemy zabezpieczeń na wielu płaszczyznach. Równie ważny jest czynnik ludzki – nasze badania wykazały, że 80% pracowników nie jest świadomych skali zagrożenia ze strony hakerów – uważa Krzysztof Wójtowicz z CHP.

---

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com), światowy lider w dziedzinie bezpieczeństwa internetu, dostarcza klientom bezkompromisową ochronę przeciwko zagrożeniom każdego rodzaju, zmniejsza złożoność systemów bezpieczeństwa i obniża całkowity koszt użytkowania. Firma Check Point była pionierem na rynku, wprowadzając swój produkt FireWall-1 wykorzystujący opatentowaną technologię stanowej inspekcji pakietów. Obecnie Check Point wciąż tworzy innowacyjne technologie oparte o Software Blade Architecture, dzięki której klienci otrzymują elastyczne i proste rozwiązania z możliwością pełnej konfiguracji w celu najlepszego dopasowania do potrzeb przedsiębiorstwa. Check Point jest jedynym dostawcą, który wykracza poza technologię i definiuje bezpieczeństwo jako proces biznesowy. 3D Security firmy Check Point w unikalny sposób łączy politykę bezpieczeństwa, zaangażowanie ludzi i wsparcie technologiczne w celu jeszcze lepszej ochrony danych i umożliwienia przedsiębiorstwom zaprojektowania dokładnego planu bezpieczeństwa odpowiadającego wszelkim wymogom. Klienci firmy to dziesiątki tysięcy przedsiębiorstw każdego rodzaju, włączając w to wszystkie firmy z list Fortune 100 i Global 100. Wielokrotnie nagradzane rozwiązanie Zone Alarm firmy Check Point chroni komputery milionów konsumentów przed atakami hakerów, oprogramowaniem szpiegującym i kradzieżą tożsamości w sieci.

W Polsce dystrybutorami produktów Check Point są firmy Clico Sp. z o.o. oraz RRC Poland Sp. z o.o.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *