Budowanie marki w e-commerce – o co należy zadbać?

06-04-2018, 10:12

Budowanie siły marki jest jednym z najważniejszych elementów sukcesu w e-commerce. Wystarczy spojrzeć na własne nawyki – każdy ma sklepy, do których lubi wracać lub które chce sprawdzić ze względu na pozytywne opinie. Na szczęście markę można zbudować praktycznie od zera, jeżeli w konsekwentny sposób będzie się prowadzić określone działania. W tym artykule wyjaśnimy, jakie kroki należy podjąć, by osiągnąć ten cel.

kobieta

Budowanie siły marki jest jednym z najważniejszych elementów sukcesu w e-commerce. Wystarczy spojrzeć na własne nawyki – każdy ma sklepy, do których lubi wracać lub które chce sprawdzić ze względu na pozytywne opinie. Na szczęście markę można zbudować praktycznie od zera, jeżeli w konsekwentny sposób będzie się prowadzić określone działania. W tym artykule wyjaśnimy, jakie kroki należy podjąć, by osiągnąć ten cel.

Znaczenie konwersji wspomaganej

Jak skutecznie zadbać o budowanie marki w e-commerce? Przede wszystkim trzeba uświadomić sobie znaczenie konwersji wspomaganej, czyli uzyskanej za pomocą więcej niż jednego kanału. Pamiętajmy bowiem, że współczesny klient podczas internetowych zakupów kieruje się nie tylko pozycją strony w wyszukiwarce. Kiedy już trafi do naszego sklepu ujrzawszy go w wynikach wyszukiwania, będzie chciał porównać jego ofertę z konkurencją, używając do tego porównywarki cen. Pozyskać nam uda się go wtedy, gdy również po dokładnym sprawdzeniu propozycji innych sklepów, w dalszym ciągu będzie chciał wrócić do naszego!

Z tego właśnie powodu do solidnej podstawy, jaką jest efektywne pozycjonowanie należy dodać zadbanie o interesującą i atrakcyjną cenowo ofertę. Gdy dodamy do tego jeszcze wysoką jakość obsługi, na pewno uda nam się zyskać uznanie klientów. Dzięki temu z czasem zaczną do nas wracać, niejako już przyzwyczajeni do wysokiej jakości naszych usług. Jest to możliwe do osiągnięcia nawet w warunkach bardzo dużej konkurencji, ale wymaga odpowiedniej strategii.

Kampania na wielu frontach

Elementem budowania marki w sieci jest oczywiście także marketing internetowy. Tutaj również pozycjonowanie należy potraktować jako fundament dla kompleksowego zestawu działań. Obecnie mamy dostęp do naprawdę ogromnej ilości narzędzi, których mądre zastosowanie pozwoli na konkurowanie ze sklepami, które już zdążyły sobie markę wyrobić. Warto skorzystać z usług firmy SEO, która dobrze rozumie złożoność współczesnego marketingu w internecie i stale śledzi jego rozwój.

Bardzo dobrym przykładem takiej firmy jest NPROFIT, która oprócz pozycjonowania oferuje także między innymi prowadzenie kampanii AdWords oraz blogów. Na jej stronie internetowej można zapoznać się z case studies, które dobrze prezentują skuteczność prowadzonych przez nią wielopoziomowych działań. Co ciekawe, ta firma prowadzi również własny sklep internetowy, dlatego wszystkie proponowane przez nią rozwiązania zostały najpierw przetestowane praktycznie.

Pozycjonowanie wsparte silną marką kluczem do sukcesu

Zalety pozycjonowania wspartego silną marką są nie do przecenienia. Dzięki temu wysoka pozycja strony w wynikach wyszukiwania może zadziałać jeszcze efektywniej – wtedy klient wpisując zapytanie, nie tylko widzi naszą stronę jako jedną z pierwszych, ale też i automatycznie skojarzy ją z wysokiej jakości usługami. Uzyskanie takiego efektu wymaga konsekwentnych, długotrwałych działań, dlatego warto zacząć je jak najwcześniej. Mamy nadzieję, że ten artykuł stanie się dla Państwa do tego inspiracją!

 


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać












Komentarze
comments powered by Disqus
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Serwisy specjalne:
Wydarzenia:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.