Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pozycjonowaniem stron zajmują się różni ludzie, którzy mają swoje „magiczne” sposoby na uzyskiwanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Okazuje się jednak, że te sposoby albo poglądy na SEO są zupełnie nieprawdziwe. Powielane, zaczynają jednak żyć własnym życiem i stają się dla wielu wyznacznikiem tego, jak pozycjonować. W tym artykule rozprawimy się z nimi raz na zawsze – oto 7 najczęściej powielanych mitów SEO według specjalisty SEO - Mateusza Kozłowskiego.

marketing

Nie warto zajmować się meta-tagami

Swojego czasu pracownik Google, Matt Cutts, potwierdził – meta tagi, a mówiąc dokładniej keywords i description – nie wpływają na ranking strony internetowej. Nie oznacza to jednak, że – podobnie jak wielu specjalistów SEO – należy zrezygnować z ich uzupełniania. Jest to absolutnie niewskazane z tego względu, że przecież dzięki meta tagom  Twoja strona internetowa prezentuje się dużo atrakcyjniej w wynikach wyszukiwania i jest większa szansa na to, że potencjalny użytkownik kliknie w odnośnik do niej. A to przecież będzie miało znaczenie na ranking strony, prawda?

Warto zajmować się meta tagami i optymalizować je tak, jak to robiliśmy do tej pory – tym bardziej, że jest to czynność nieskomplikowana, która nie zajmuje wiele czasu.

Dzięki linkom sponsorowanym zwiększasz ranking strony

Jak informuje specjalista od pozycjonowania stron, Mateusz Kozłowski (Mateusz-Kozlowski.pl), jest to chyba jeden z najczęściej powielanych mitów, który nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Musisz wiedzieć, że wyniki organiczne oraz sponsorowane to zupełnie różne światy, choć znajdujące się obok siebie tak blisko. Za linki sponsorowane płacimy Google i dlatego są one wyświetlane, natomiast o naturalne wyniki wyszukiwania walczymy poprawiając ranking strony i stosując wszystkie te, mniej lub bardziej skuteczne, metody. Oczywiście prowadzenie kampanii linków sponsorowanych pozwala na eksperymentowanie ze słowami kluczowymi, co w dłuższej perspektywie pozwoli być może osiągnąć lepsze wyniki w organiku, ale bezpośrednio NIE MA żadnego wpływu na SEO.

W 2018 roku nie warto już skupiać się na słowach kluczowych

Po jednej z aktualizacji (Koliber) niektórzy specjaliści SEO zupełnie stracili kontakt z rzeczywistością i… nie odzyskali go do dnia dzisiejszego, wciąż propagując rezygnację ze słów kluczowych w SEO. W końcu Google skupia się na intencjach użytkownika, prawda? Oczywiście, ale nie oznacza to, że słowa kluczowe nagle stały się zbędne – wciąż są skuteczne, jednak trzeba zadbać nieco bardziej o ich kosmetykę, a więc zadbanie o wysokiej jakości content na stronie, w którym umieścić będzie można keywordsy.

Nie musisz dbać o social media w kontekście SEO

Niektórzy nie rozwijają swoich mediów społecznościowych, ponieważ nie uważają, by było to konieczne w kontekście SEO. I bezpośrednio – być może nie ma, natomiast pośrednio social media mogą wpływać na wyniki pozycjonowania, zwiększając np. ruch na stronie internetowej. Warto więc skupić się na promowaniu fanpage’a, a także prowadzeniu bloga – dzięki temu możliwe będzie szybsze dotarcie do potencjalnego klienta, a na pewno nie zaszkodzi to w pozycjonowaniu.

Nie musisz umieszczać słów kluczowych w anchor textach

Nieprawda! Zakotwiczenia były, są i będą istotne, a Google zawsze będzie patrzyło na ten aspekt pozytywnie. Stosowanie anchor textów jest więc jak najbardziej wskazane, jednak nie zapominajmy o tym, by nie przesadzić z ich ilością w tekście – to jest jak najbardziej NIEWSKAZANE.

Nie warto tracić czasu na poszukiwanie słów kluczowych

I znowu – część specjalistów SEO po aktualizacjach algorytmu zdecydowało intuicyjnie wybierać słowa kluczowe albo całkowicie z nich zrezygnować. Jest to myślenie nie tylko błędne, ale też destrukcyjne, które może mocno pokrzyżować plany związane z osiąganiem wysokich pozycji w Google. Używajmy Keyword Plannera lub innych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych Google, bo to wciąż niesamowite źródła, które pozwolą nam na skuteczne planowanie działań SEO.

SEO odchodzi do lamusa

Jest to absolutna nieprawda, choć powtarzana już od bardzo wielu lat. SEO nie umiera – wręcz przeciwnie, wciąż się rozwija. Trzeba tylko być na bieżąco z wszelkimi nowinkami i rozwijać się na tym polu!


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Freepik









Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy