5 kroków do zdrowia dla osób pracujących zdalnie

29-09-2017, 13:23

Ergonomia miejsca pracy ma duże znaczenie, jednak zapominamy o niej, gdy mowa jest o pracy freelancera. Biorąc pod uwagę zwiększający się na rynku odsetek osób pracujących pracujących zdalnie, temat okazuje się ważny. Jak przygotować miejsce do pracy w domu, aby wykonywanie obowiązków nie było szkodliwe dla zdrowia?

aj produkty

Według raportu „Intuit 2020” dotyczącego trendów, jakie nadadzą kształt najbliższej dekadzie, do roku 2020 aż 40% osób będzie pracować na zasadzie samozatrudnienia. Potwierdza to raport „Freelancing in America 2016”, z którego wynika, że rynek freelancerski za oceanem obejmuje obecnie 35% osób pracujących. Można śmiało założyć, że ten trend dotknie również polski rynek pracy – tym bardziej, że już dziś młodzi specjaliści z branż kreatywnych chętnie wybierają tę formę świadczenia swoich usług („Polski Freelancer 2016”).

Ergonomia również na własnym

O ile dużo mówi się o rozwiązaniach ergonomicznych w miejscu pracy, gdy kwestia dotyczy małych lub dużych przedsiębiorstw, o tyle stanowisko pracy „wolnego strzelca” kojarzy się zazwyczaj z kanapą w salonie lub zwykłym stolikiem. Tymczasem bez względu na to, na jakich zasadach pracujemy, powinniśmy mieć na uwadze swoje zdrowie. Jakie zasady ergonomii dotycząc osób wykonujących pracę z domu?

Krok 1. Stanowisko pracy

Kanapa, choćby najwygodniejsza, nie jest stworzona do pracy. Podobnie jest z kuchennym stolikiem i wieloma innymi meblami. Siedząc wiele godzin w złej pozycji, nadwerężamy organizm, a skutki takiego zmęczenia bywają poważne: ból kręgosłupa, szyi, barków, a także bóle mięśni spowodowane niewłaściwym krążeniem. Decydując się na pracę z domu, należy przede wszystkim zadbać o odpowiednie stanowisko pracy. Może to być osobny gabinet, jeśli dysponujemy wystarczającym metrażem, albo biurko z dodatkowym miejscem na niezbędne akcesoria.

Krok 2. Nowoczesne biurko

Jak zauważają lekarze, praca w pozycji siedzącej, choć wydaje się wygodna, nie jest naturalna dla naszego organizmu. Jeśli siedzimy zbyt długo, prędzej czy później daje o sobie znać kręgosłup. Organizując miejsce pracy, warto więc zwrócić uwagę na biurka z regulacją wysokości, które znajdziemy na przykład w ofercie firmy AJ Produkty. Niewątpliwą zaletą takich biurek jest duży zakres regulacji wysokości, umożliwiający pracę zarówno w pozycji siedzącej, jak również stojącej. Dodatkowo biurka te są wyposażone w mechanizm antyzgnieceniowy. Wykrywa on przeszkody podczas podnoszenia lub opuszczania blatu i szybko na nie reaguje, zatrzymując blat.

Krok 3. Krzesło o regulowanej wysokości

Kiedy wykonujemy pracę siedzącą, bardzo ważna jest pozycja, jaką przyjmujemy. Jeśli biurko jest zbyt wysokie lub zbyt niskie, to przyjmujemy nienaturalną pozycję, która negatywnie odbija się na naszym zdrowiu i samopoczuciu. Krzesło z regulowaną wysokością siedziska, dodatkową podpórką pod plecy i wyprofilowanymi podłokietnikami to podstawa, jeśli nie dysponujemy biurkiem dającym możliwość regulacji wysokości blatu.

Krok 4. Odpowiednio rozstawione urządzenia biurowe

Pozostawanie przez wiele godzin w jednej pozycji nie sprzyja zdrowiu. Z tego względu nie należy umieszczać drukarki, skanera i segregatorów z dokumentami blisko biurka. Wbrew pozorom, ustawienie wszystkich akcesoriów w zasięgu ręki nie jest dobrym rozwiązaniem. Rzeczy te należy rozmieścić tak, by użycie ich zmuszało nas do wstania i odejścia od biurka. Przejście od komputera do drukarki po potrzebny wydruk automatycznie zmusza pracownika do rozprostowania kości i pobudzenia mięśni.

Krok 5. Właściwe oświetlenie

Brak odpowiedniego oświetlenia w pomieszczeniu do pracy nie tylko szybko wywołuje znużenie, ale też negatywnie wpływa na wzrok. Z tego względu najlepiej jest ustawić biurko blisko okna. Należy też zadbać o to, by główne źródło światła było jasne, zaś dodatkowe powinno znajdować się na biurku. Prosta lampka biurkowa sprawdzi się szczególnie przy pracy wieczorem lub w pochmurny dzień.

Ergonomiczne rozwiązania w miejscu pracy wpływają pozytywnie nie tylko na zdrowie, ale też na kreatywność i efektywność pracy. Warto o tym pamiętać.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***

Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać





fot. T-Mobile



fot. Sarota PR





RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Serwisy specjalne:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.