Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zbuduj wizerunek profesjonalisty, zaczynając od sesji biznesowej

19-01-2023, 15:25

Niezależnie od tego, czy świeżo po skończonych studiach szukasz wymarzonej pracy, czy może właśnie otwierasz własną działalność gospodarczą, musisz zadbać o to, by odpowiednio zaprezentować się potencjalnym pracodawcom, klientom i zleceniodawcom. Od czego zacząć?

Zbuduj wizerunek profesjonalisty, zaczynając od sesji biznesowej

Fot. Pexels

Czy zdjęcie kandydata w CV jest dziś koniecznością?

Coraz mniej osób poszukujących pracy dodaje do swojego CV zdjęcie, choć jeszcze niedawno była to zwyczajna praktyka. Zamieszczenie fotografii nie może być wymagane przez pracodawcę, ale w pewnych przypadkach może zagrać na Twoją korzyść. Dobrze wykonany portret dużo mówi o osobie, którą przedstawia, dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalnego fotografa dysponującego odpowiednimi narzędziami i umiejętnościami, dzięki którym wypadniesz najkorzystniej.

Do czego można wykorzystać zdjęcia z biznesowej sesji na początku swojej drogi zawodowej?

Ludziom łatwiej jest zapamiętać osobę, której nazwisko kojarzą z twarzą – nie chodzi o to, by wywrzeć wrażenie swoim wyglądem, ale o to, by zostać zapamiętanym, a z tym może wiązać się już wiele korzyści na polu zawodowym. Zdjęcia wykonane przez specjalistę od sesji biznesowych, np. w Warszawie, wykorzystaj do:

  • profilu na LinkedIn – to właśnie wizerunek w postaci zdjęcia profilowego jest pierwszą rzeczą, jaką zauważają potencjalni klienci lub pracodawcy. Pamiętaj jednak, by być aktywnym w serwisie i umożliwić innym dostrzeżenie Twojego potencjału;
  • strony internetowej – jako samozatrudniony specjalista poszukujący nowych zleceń, musisz mieć własną witrynę, gdzie zaprezentujesz nie tylko ofertę, ale też samego siebie. Bardzo często zleceniodawcy decydują się na współpracę nie tylko ze względu na cennik czy zakres usług, ale też osobowość wykonawcy, którą zaprezentujesz krótkim opisem opatrzonym zdjęciami wizerunkowymi;
  • artykułów branżowych pisanych gościnnie dla serwisów internetowych i prasy branżowej – pisanie takich artykułów to fantastyczny sposób na dotarcie do zupełnie nowych odbiorców. Dodając do fachowej analizy czy komentarza swoje zdjęcie, pozwolisz czytelnikom powiązać twarz z nazwiskiem i zapamiętać je, co może zaprocentować w bliskiej przyszłości.

Fotografia portretowa w celach biznesowych

Budując karierę zawodową, niezależnie od branży i typu zatrudnienia, warto swoimi działaniami dążyć do tego, by współpracownicy czy zleceniodawcy postrzegali Cię jako profesjonalistę, specjalistę, eksperta w swojej dziedzinie, partnera biznesowego godnego zaufania, ale też człowieka z krwi i kości. Zaprezentuj na swojej stronie lub w profilu w kanale społecznościowym nie tylko swoje opinie, zdobyte osiągnięcia, wyróżnienia, ukończone szkolenia, ale także wizerunek. W stworzeniu całego pakietu portretów pomoże Ci doświadczony fotograf, który doskonale wie, jak uwydatnić na zdjęciu cechy osobowości. Odpowiednie światło, neutralne tło, ubiór wpisujący się w biznesowy dress code i postawa mówiąca: “jestem ekspertem, możesz mi zaufać, doskonale znam się na tym, co robię” – oto sekret dobrego startu budowy wizerunku profesjonalisty.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *