Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Za rok na czterech śląskich uczelniach nowy kierunek: gry komputerowe

GazetaPrawna.pl 30-09-2010, 19:38

Pierwsze w Polsce międzyuczelniane studia w zakresie opracowywania i wytwarzania gier komputerowych zostaną w przyszłym roku uruchomione wspólnie przez cztery śląskie uczelnie - poinformowano podczas czwartkowej konferencji prasowej w Katowicach.

robot sprzątający

reklama


Uniwersytet Śląski, Akademia Ekonomiczna i Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach oraz Politechnika Śląska w Gliwicach tworzą nowy kierunek w ścisłej współpracy z biznesem.

- To unikalny kierunek w tej części Europy. Na Zachodzie czy w Japonii takie studia już są. Bardzo liczymy na to, że studenci pojawią się nie tylko z Polski, ale i z innych krajów, i że znajdą pracę nie tylko w Polsce - powiedział prezes firmy Nicolas Games Tomasz Majka.

- Coraz więcej gier się sprzedaje, coraz więcej tworzy. Polscy producenci osiągają milionowe nakłady, ich gry są sprzedawane na całym świecie. Odpowiedź na zapotrzebowanie rynku mogła dać tylko zorganizowana grupa uczelni. Zdarzyło się coś, na co chyba cała nasza branża czekała. Uczelnie połączyły swoje siły, dały możliwość przekazania wiedzy, którą już zdobyliśmy, a jednocześnie wykorzystania potencjalnych zasobów w zakresie tworzenia kadr dla tej branży - dodał.

Jak poinformował dr Paweł Jędrzejko z Uniwersytetu Śląskiego, każda z uczelni uczestnicząca w projekcie stworzy program o charakterystycznym dla siebie profilu, a student będzie korzystał też z zajęć na pozostałych trzech uczelniach.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Za rok na czterech śląskich uczelniach nowy kierunek: gry komputerowe

PAP

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *