Wzrósł potencjał reklamowy Facebooka w Polsce

08-07-2011, 09:48

Zasięg serwisu rośnie, a to przekłada się na zwiększenie efektywności reklamy w tym medium. W trzecim kwartale br. liczba użytkowników, do których dociera kampania Reach Block, wzrosła o 800 tys. AU (active users), czyli o 30% w porównaniu do uprzedniego kwartału.

Sonda
Czy Twoim zdaniem reklama na Facebooku jest skuteczna?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Według ARBOinteractive można zauważyć znaczne zwiększenie się potencjału reklamowego Facebooka. Liczba aktywnych użytkowników serwisu wśród polskich internautów zwiększyła się z 5,6 mln do 6,3 mln. Reklama Premium Ads dociera dziennie do 3,5 mln osób, podczas gdy w drugim kwartale liczba ta wynosiła 3 mln. Z kolei MarketPlace Ads zwiększyło swój zasięg z 5,6 mln odbiorców miesięcznie do 6,3 mln.

>> Czytaj też: Jeszcze więcej reklamy w Google

Wzrost liczby AU, do których dociera Reach Block, na przykładach wybranych grup docelowych
fot. Facebook NOW - Wzrost liczby AU, do których dociera Reach Block, na przykładach wybranych grup docelowych
Facebook oferuje reklamodawcom trzy możliwości reklamowania się: Premium Ads, MarketPlace Ads oraz Reach Block. Premium Ads to reklama angażująca emitowana w prawej kolumnie na stronie głównej i na stronach profilowych. Reklama tego typu umożliwia wejście w interakcję z odbiorcą. Interakcja ta jest wyświetlana na ścianie użytkownika i jest widoczna dla wszystkich jego znajomych, co wywołuje efekt wirusowy.

Kampanie MarketPlace Ads wyświetlane są na wszystkich stronach serwisu, w prawej kolumnie, maksymalnie po 5 jednocześnie. Natomiast reklama Reach Block jest emitowana na stronie głównej i stronach profilowych (do 5 odsłon). Można w niej wykorzystać do trzech kreacji, co pozwala uzyskać efekt opowiadania historii.


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy