Wyniki badania Megapanel za styczeń 2007
Opublikowane zostały wyniki pomiaru oglądalności witryn i komunikatorów internetowych w Polsce w styczniu 2007 roku. Raport przygotowany został przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) oraz firmę badawczą Gemius S.A. w ramach badania "Megapanel PBI/Gemius".
reklama
Według ujawnionych danych największy zasięg miesięczny mają wśród polskich użytkowników internetu (real users) następujące witryny: Google z 10,5 mln użytkowników (zasięg 79,89%), Onet.pl - prawie 9,4 mln (71,45%) oraz Wirtualna Polska - 8,4 mln (63,95%).
Jeśli chodzi o miesięczną liczbę odsłon, w styczniu 2007 na czele uplasowało się Allegro z ponad 3,2 mld wyświetlonych stron, drugą pozycję zajął portal Onet.pl z ponad 2,5 mld wyświetleń, a trzecią - Google z nieco ponad 2 mld odsłon.
Według badania Megapanel PBI/Gemius, w styczniu 2007 roku polscy internauci najwięcej czasu spędzili na portalu Onet.pl - ponad 56 mln godzin, drugą pozycję w tym rankingu piastuje Google - 55,9 mln godzin, na trzecim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z czasem nieco ponad 37 mln godzin.
W przypadku komunikatorów internetowych największy zasięg wśród polskich internautów nadal ma Gadu-Gadu - 41,55%, z którego korzysta według prezentowanego badania ponad 5,4 mln użytkowników (real users). Drugie miejsce należy do Skype z liczbą 3 mln użytkowników i zasięgiem 23%. Trzecią pozycję dalej piastuje Tlen.pl - korzysta z niego już prawie 990 tys. użytkowników, co oznacza zasięg 7,52%.
Badaniem objęci byli internauci w wieku 7 lat i więcej. Liczebność badanej próby wyniosła 19534. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC