Odpowiednia lokalizacja siedziby ma ogromne znaczenie dla wizerunku firmy, łatwości pozyskiwania pracowników i wygody Klientów. Jest ona istotna nie tylko dla sklepów czy restauracji. Atrakcyjnie położone biuro może przynieść każdej firmie wiele korzyści. Jak wybrać właściwą lokalizację?
Wynajem biura w centrum miasta lub w nowoczesnych dzielnicach biznesowych to sposób na podniesienie prestiżu firmy. Przedsiębiorstwo, którego siedziba zlokalizowana jest w miejscach uchodzących za ekskluzywne to sygnał dla Klientów, że firma świetnie sobie radzi na rynku. Wszak małe i ledwo przędące przedsiębiorstwo nie może pozwolić sobie na prestiżową lokalizację. Oczywiście jest to myślenie oparte na pewnych stereotypach, ponieważ uważny resarch pozwala znaleźć atrakcyjnie zlokalizowane biura w przystępnych cenach. To wymaga jednak czasu i zaznajomienia się z rynkiem. Niemniej w świadomości wielu osób lokalizacja w centrum miasta oznacza prestiż, na którym firma może budować swój pozytywny wizerunek.
Kolejnym elementem niezwykle ważnym podczas wyboru biura jest bliskość węzłów komunikacyjnych. Dzięki temu pracownicy mogą bez kłopotu codziennie dojeżdżać do firmy. Łatwy dojazd to jeden z czynników, które biorą pod uwagę osoby poszukujące pracy. Obecny rynek pracownika sprawia, że znalezienie specjalistów nie jest łatwym zadaniem, a nieciekawa lokalizacja może dodatkowo je utrudnić. Położenie na peryferiach skąd trudno wydostać się bez samochodu, duża odległość od przystanków, brak parkingu — wszystko to obniża szanse przedsiębiorstwa na znalezienie idealnego pracownika.
Podobnie w przypadku klientów firmy. Łatwy dojazd do siedziby przedsiębiorstwa, możliwość zaparkowania w pobliżu czy skorzystania z komunikacji miejskiej to także istotne czynniki zachęcające potencjalnych klientów do odwiedzenia siedziby przedsiębiorstwa.
Biura często zlokalizowane są w budynkach, w których mieszczą się także inne lokale komercyjne. To element, na który także warto zwrócić uwagę. Sąsiedztwo dużych, rozpoznawalnych marek także wpływa na pozytywny wizerunek firmy. Warto też zwrócić uwagę czy w budynku znajduje się lokal gastronomiczny lub sklep spożywczy. Obecność takich miejsc z pewnością docenią pracownicy, szczególnie w porze obiadowej.
Najdynamiczniej rozwijający się rynek lokali biurowych zlokalizowany jest w dawnej stolicy Polski. Wynajmowanie biura w Krakowie to nie łatwe zadanie. W tym mieście współczynnik pustostanów jest najniższy wśród dużych polskich miast.
W grodzie Kraka najbardziej prestiżowa lokalizacja to oczywiście centrum miasta. Jednak aż 85% powierzchni biurowych znajduje się poza nim, co w dużej mierze związane jest z brakiem terenów pod wielkie inwestycje. W centrum niełatwo jest znaleźć lokale biurowe, co dodatkowo podnosi prestiż takiego położenia. Najwięcej biur zlokalizowanych jest w okolicach ronda Mogilskiego i Grzegórzeckiego. Można też znaleźć biura w ścisłym centrum, czyli dzielnicy Stare Miasto.
W Krakowie nie ma jasno zarysowanych granic centrów biznesowych. Najwięcej lokali biurowych znajduje się na południu miasta w dzielnicach: Podgórze, Dębniki, Borek Fałęcki czy Łagiewniki. Znaczne powierzchnie dostępne są też na północnym-zachodzie nieopodal ulicy Armii Krajowej oraz północnym–wschodzie w okolicach Alei Jana Pawła II.
Biura w dzielnicy Stare Miasto oraz innych centrów biznesowych Krakowa położone są blisko istotnych węzłów komunikacyjnych miasta, gdzie w sąsiedztwie znajdują się duże, znane firmy. Pracownicy mają dostęp do punktów gastronomicznych i sklepów. Taka lokalizacja pozytywnie wpływa na wizerunek firm, które wybrały ją na swoją siedzibę.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Wizerunek dziecka w internecie. Prawa opiekunów i obowiązki administratorów stron
|
|
|
|
|
|