fot. MediaMon - Liczba publikacji dot. haseł wyborczych
Według danych MediaMon w ciągu dwóch tygodni w internecie opublikowano 921 artykułów i komentarzy, w których występują hasła wyborcze sześciu wiodących ugrupowań politycznych biorących udział w wyborach. Są to: Platforma Obywatelska, Prawo i Sprawiedliwość, Polskie Stronnictwo Ludowe, Sojusz Lewicy Demokratycznej, Polska Jest Najważniejsza i Ruch Poparcia Palikota.
fot. MediaMon - Rozkład publikacji w czasie
Najbardziej medialnym hasłem okazało się „Zrobimy więcej” Platformy Obywatelskiej, które odnotowały 382 publikacje, znacznie mniej, bo tylko 225 publikacji zawierało hasło wyborcze PiS „Polacy zasługują na więcej”. Polska Jest Najważniejsza ze swoim „Wszystko jest możliwe” uplasowała się na trzecim miejscu ze 107 publikacjami, a hasło wyborcze PSL „Człowiek jest najważniejszy” odnotowało tylko o jedną publikację mniej. Hasło Sojuszu Lewicy Demokratycznej „Jutro Bez Obaw” zostało użyte w 90 artykułach i komentarzach, a „Jestem w Polityce nie dla pieniędzy” proponowane przez Ruch Poparcia Palikota odnotowało jedynie 11 publikacji.
Biorąc pod uwagę rozkład materiałów zawierających hasła wyborcze w czasie, można zauważyć, że trzy ugrupowania odnotowały znaczące wzrosty w poszczególnych okresach:
- Prawo i Sprawiedliwość największą liczbę artykułów odnotowało 18 września i było ich aż 54. W tym dniu miała miejsce konwencja wyborcza PiS, podczas której ekolodzy z Greenpeace w czasie wystąpienia Jarosława Kaczyńskiego zjechali na linach nad scenę z transparentami nawiązującymi do hasła wyborczego PiS „Polacy zasługują na więcej - czysta energia”.
- Znaczący wzrost publikacji dotyczących hasła wyborczego Platformy Obywatelskiej odnotowano w dniach 19-21 września. Jak wynika z treści artykułów, wzrost ten spowodowany był rozpoczęciem kolejnej fazy kampanii PO. Donald Tusk wyruszył w Polskę autobusem, którym do wyborów ma zjechać miasta i miasteczka.
- Wysoki skok ilości publikacji odnotowała również partia Polska Jest Najważniejsza. Miał on miejsce 15 września, ale nie wiąże się to z żadnym konkretnym wydarzeniem medialnym.
W badanym okresie (od 10 do 24 września 2011 r.) średnia dzienna ilość publikacji dla haseł poszczególnych partii wynosiła: PO- 25,5; PiS- 15; PSL- 7,1; PJN- 7,1; SLD- 6; RPP- 0,7 publikacji.