Nawet o 40 proc. więcej zamówień w porównaniu z ubiegłym rokiem mają firmy oferujące tzw. wirtualne biura. Małe i średnie przedsiębiorstwa, których nie stać na wynajęcie lokalu, szukają w ten sposób oszczędności.
Choć wirtualne biura oferowane są w Polsce już od kilku lat, to od niedawna przyciągają coraz więcej przedsiębiorców. Ta usługa polega na możliwości wynajęcia adresu pod siedzibę firmy, bardzo często w prestiżowych lokalizacjach, takich jak biurowce w ścisłych centrach miast. Dzięki temu przedsiębiorca w kontaktach z klientem posługuje się wynajętym adresem, a nie płaci pełnego czynszu.
W Polsce działa ok. 200–250 firm oferujących wirtualne biura. W samej Warszawie jest ich ok. 40. Zajmują się prowadzeniem korespondencji, księgowością czy pomagają w sprawach urzędowych. W zależności od zakresu usług miesięczny koszt wynosi od 100 do 500 zł. Wynajęcie normalnego lokalu to koszt rzędu 1,5–2 tys. zł miesięcznie, a do tego należy zazwyczaj doliczyć wynagrodzenie pracownika zarządzającego biurem.
Dlatego na wirtualne biuro najczęściej decydują się przedsiębiorcy rozpoczynający działalność. Połowa naszych klientów to tzw. startupy, czyli zupełnie nowe przedsięwzięcia, często korzystające z dotacji unijnych – opowiada Rafał Kucharski z firmy TeleSystem oferującej wirtualne biura w Warszawie, Krakowie, Katowicach i czeskiej Pradze. Od momentu wejścia na rynek cztery lata temu firma ma rocznie o 30–40 proc. więcej zamówień. Z wirtualnych biur chętnie korzystają także agencje doradcze, portale internetowe (np. serwisy plotkarskie) czy firmy informatyczne.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Wirtualnych biur coraz więcej
Tomasz Żółciak
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*