Kolejna bariera popularności systemu przełamana. Już co dwudziesty komputer łączący się z internetem korzysta z nowego systemu operacyjnego Microsoftu.
reklama
22 października w sprzedaży pojawił się Windows 7, najnowszy system operacyjny Microsoftu. Rynek zaczął on zdobywać znacznie szybciej niż Vista. W ciągu pierwszych dwóch tygodni jego sprzedaż była wyższa niż w przypadku poprzedniego systemu aż o 234 procent. Dwa tygodnie po premierze Windows 7 miał już 3-procentowy udział w rynku.
Jak podaje serwis Market Share, system ma już około 5 procent udziałów na rynku. Po raz pierwszy granica ta została przekroczona 21 listopada, najwyższy poziom osiągnięto do tej pory 28 listopada - 5,31%. W Polsce został on przyjęty bez większego entuzjazmu. Trzy tygodnie po premierze Windows 7 miał udział na poziomie 2,69 procent. Vista na osiągnięcie takiego wyniku potrzebowała jednak aż 26 tygodni.
W ciągu ostatniego miesiąca najwięcej stracił Windows XP - 1,43 procent. Trzeba jednak pamiętać, że jest to obecnie najpopularniejszy system operacyjny Microsoftu. Dalej Vista - 0,28 procent i wreszcie systemy firmy Apple - łącznie straciły one 0,15 procent.
Zmiany nie są jeszcze zasadnicze, wciąż działa efekt świeżości. Wiele osób najpierw testuje nowe oprogramowanie, zanim zdecyduje się na jego zakup. Faktem jest jednak, że odbiór nowego systemu jest znacznie lepszy niż Visty. Większych ruchów będzie można oczekiwać zapewne w grudniu, a także gdy na zakupy wyruszą największe firmy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*