Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wideorecenzje podbijają rynek reklamy internetowej

GazetaPrawna.pl 14-01-2011, 18:00

Konsumenci kupujący w internecie nie ufają tradycyjnej reklamie albo wręcz ją lekceważą. Poszukują informacji bezstronnych i praktycznych. Chętnie oglądają wideorecenzje.

Razem z zakupami do sieci przenosi się reklama. Ale, jak zauważają specjaliści, internetowe zakupy wymagają zupełnie innego przekazu niż tradycyjna konsumpcja. Z badań przeprowadzonych przez IIBR na zlecenie Interactive Intelligence wynika, że blisko połowa internautów (49 proc.) w ogóle nie akceptuje w sieci działalności komercyjnej. Duży odsetek badanych reaguje nieufnością na nachalność tradycyjnego przekazu. (...)

Do nich właśnie skierowane są wideoprezentacje. To krótkie, maksymalnie praktyczne materiały filmowe pokazujące zalety i wady danego produktu. (...) Pierwsze produkcje, które pojawiły się w sieci niecały rok temu, dotyczyły drobnego sprzętu elektronicznego i komputerowego (odtwarzaczy MP3, słuchawek, telefonów komórkowych). Dzisiaj nadal najpopularniejsze są filmy oceniające elektronikę użytkową, ale coraz więcej jest skierowanych do kobiet prezentacji pokazujących wady i zalety sprzętów kuchennych (miksery, roboty, piekarniki, czajniki itp.), mebli i drobnych elementów wystroju wnętrz (obrusy, kieliszki itp.), a także odzieży.

W tego typu reklamie, jak sugerują specjaliści, dobrze sprawdza się delikatny product placement, czyli umieszczanie poszczególnych sprzętów w zupełnie innym niż reklama kontekście. W trakcie przepisu kulinarnego na popularne ciasto można na przykład zaprezentować zalety i wady konkretnego piekarnika. Gotowe materiały trafiają na strony producenta, konsumenckie fora internetowe, coraz popularniejsze, mające renomę bezstronnego źródła informacji serwisy społecznościowe.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Wideorecenzje podbijają rynek reklamy internetowej

Aleksandra Kozicka-Puch

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING