Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Walentynki - szansa dla e-handlowców

10-02-2010, 12:57

Zbliżają się Walentynki, a to oznacza dobry okres dla e-sklepów. Handel internetowy sprzyja kupowaniu frywolnych prezentów, które okazują się dość popularne. Wśród "grzecznych" prezentów dominują płyty i perfumy. Generalnie święto zakochanych jest okazją do zarobku, której nie powinno się przegapiać.

Walentynki stwarzają możliwość zarobku przede wszystkim e-sprzedawcom, którzy mogą zaoferować specjalne upominki. Jest to także okazja dla różnego rodzaju serwisów z życzeniami, e-kartkami itd. Na ten zwyczaj powinny zwrócić uwagę także kwiaciarnie oferujące dostawę kwiatów w określone miejsce.

Czy okres "przedwalentynkowy" można porównać do przedświątecznego? Coraz częściej słyszy się o takim porównaniu, ale chyba jest ono nieco przesadzone. Dziennik Internautów zapytał rzecznika Poczty Polskiej Zbigniewa Baranowskiego o  liczbę przesyłek w okresie przed Walentynkami.

Idą Walentynki? Polecaj swoje produkty!

Zbigniew Baranowski nie mówił o szczególnych wzrostach i zwrócił uwagę na to, że przesyłki od e-sprzedawców wliczane są do ogólnej liczby przesyłek rejestrowanych. Jego zdaniem jednak siła oddziaływania Walentynek rośnie w Polsce z każdym rokiem i jest to świetny moment, aby rekomendować nowe produkty. Sama Poczta Polska wprowadziła niedawno e-Przesyłkę. Operator poleca także usługę znaczek personalizowany, na którym można umieścić podobiznę bliskiej osoby.

>> Czytaj także: Poczta Polska: E-PRZESYŁKA dla e-handlowców

Do Walentynek zostało jednak kilka dni, a więc nie wszyscy będą chcieli czekać na spersonalizowane znaczki. Jeśli ktoś jeszcze nie zamówił prezentu, musi działać naprawdę szybko.

Warto pamiętać, że całkowity czas realizacji zamówienia w e-sklepie to nie tylko czas dostawy, ale także czas kompletowania przesyłki. Aby go skrócić, należy wybierać produkty wyraźnie oznaczone jako dostępne. Warto też rozważyć skorzystanie z usług firmy kurierskiej lub usług firm takich, jak InPost i Ruch, które świadczą usługi odbioru osobistego.

Walentynki w czekoladzie lub kajdankach

A co na Walentynki kupują w sieci Polacy? Okazuje się, że związana z internetem dyskrecja sprzyja śmiałym prezentom. Przedstawiciele sklepu Merlin.pl przyznają, że w okresie walentynkowym w zeszłym roku popularne były gadżety erotyczne, takie jak chociażby zestaw Kamasutra zawierający specjalną czekoladę do malowania ciała wraz z pędzelkiem. Popularne były też pluszowe, różowe kajdanki. W tym roku preferencje klientów są bardzo podobne. Znacząco wzrasta sprzedaż kosmetyków i akcesoriów erotycznych, bielizny, biżuterii oraz perfum.

Dużym zainteresowaniem konsumentów cieszą się specjalne walentynkowe zestawy kosmetyków i produktów odwołujących się do tematyki miłosnej – mówi Agata Czarnowska, specjalista ds. PR Merlin.pl. – Znajdują się wśród nich m.in. zestaw zawierający czekoladę do malowania ciała, zestaw olejków do masażu czy też czerwona, odważna bielizna damska.

Na prezenty walentynkowe są także wybierane książki. Pod względem wielkości sprzedaży ustępują one jednak miejsca produktom związanym tematycznie z erotyką.

>> Zobacz Walentynkowe Centrum Prezentów Dziennika Internautów

Sprzedawana literatura dotyczy często miłości, związków damsko-męskich oraz seksu. Bestsellerami walentynkowymi w tym roku są "Zaginiony symbol" Dana Browna, "Miłość" Paulo Coelho i "Balsam dla duszy. Historie miłosne" autorstwa Jacka Canfielda, Marka Victora Hansena i Petera Vegso.

Również sklep Toys4Boys.pl zorientowany na nietypowe gadżety notuje wyższe zainteresowanie bielizną, ale nie tylko. Jego przedstawicielka Marlena Brzezińska-Mackiewicz powiedziała DI, że poza cukierkową bielizną dobrze sprzedają się: piloty do sterowania mężczyzną i kobietą, zaskakujące kubeczki, zakochane kubeczki, gorące serduszka. W Toys4Boys kupują zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Nie da się zaobserwować wyraźnej przewagi żadnej płci.

Panie się przykładają

Ciekawe dane na temat walentynkowej sprzedaży przedstawia także porównywarka cen Okazje.info. Wynika z nich, że kobiety o wiele częściej niż mężczyźni szukają w sieci pomysłów na walentynkowe prezenty.

- Aż 35% odwiedzin naszej strony z prezentami na Walentynki przypada na kategorie poświęcone prezentom dla mężczyzn. W przypadku kategorii kobiecych to zaledwie 11% - mówi Justyna Staszewska, PR& Marketing Assistant Okazje.info. - Internautki podchodzą do zadania bardzo poważnie i chętnie korzystają z poradników zakupowych i rankingów.

>> Czytaj także: Internauci i Walentynki

Według Okazje.info najbardziej poszukiwane są prezenty "romantyczne", dalej śmieszne i eleganckie. Najbardziej popularne produkty z walentynkowej strony Okazje.info to pluszowe kajdanki, erotyczne gry dla par oraz jadalne stringi (dla niej i dla niego). Typowo walentynkowym prezentem jest także tradycyjna bielizna.

- Zauważyliśmy też, że walentynki to czas wzmożonych poszukiwań... obrączek. Ten ślubny trend powtarza się od kilku lat - dodaje Justyna Staszewska.

Spośród "grzecznych" prezentów na Walentynki popularne są płyty z romantyczną muzyką, kosmetyki i perfumy. Warto jednak zauważyć, że przy odpowiedniej promocji z niemal wszystkiego da się zrobić "walentynkowy prezent".

>> Czytaj także: W Walentynki nie zapomnij o przestępcach!


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl