Jeśli byłeś lub jesteś klientem Vectry to być może dostaniesz rekompensatę za reklamę wprowadzającą w błąd.
reklama
Spółka Vectra została po raz kolejny w swojej historii ukarana przez UOKiK. Tym razem postępowanie zostało wszczęte w związku z monitorowaniem reklam przez Urząd. Od września do grudnia 2015 r. Vectra prowadziła kampanię reklamową "Wszystko za 10 zł". Kampania obejmowała reklamy telewizyjne, radiowe i internetowe, a także billboardy, ulotki, banery na budynkach. Wszystkie wyraźnie informowały, że spółka oferuję każdą z usług za 10 zł.
Powyżej przykład reklamy telewizyjnej. Ogólny przekaz jest prosty, choć naprawdę ważne informacje są w tym małym druczku umieszczonym pionowo po lewej stronie.
Reklamy w radiu były równie proste w przekazie.
- Wszystko w Vectrze masz za dychę! Telewizja, 182 kanały z nagrywarką, Internet – 150 megabitów, rozmowy bez limitu, filmy i seriale na komórce i tablecie. Odwiedź najbliższy salon lub zadzwoń: 601 601 601 - czytał lektor.
W praktyce nie było tak pięknie. Cena obowiązywała jedynie przez 2 lub 3 miesiące w umowach podpisywanych na np. rok, 18 miesięcy lub dwa lata. Po zakończeniu okresu promocyjnego koszty poszczególnych usług były wyższe.
- Sposób prezentacji oferty był jednoznaczny i w żaden sposób nie wskazywał na istnienie dodatkowych, mniej korzystnych warunków niż 10 zł za każdą z usług. Dlatego Działania Vectry mogły spowodować, że konsument podjął decyzję o zainteresowaniu się jej ofertą, a w konsekwencji podpisał umowę, czego mógłby nie zrobić gdyby miał prawdziwe informacje – mówi Prezes UOKiK Marek Niechciał.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił ukarać spółkę zobowiązując ją do tzw. rekompensaty publicznej. W jej ramach...
Ponadto spółka trzykrotnie wyemituje w telewizji co najmniej 15-sekundowe oświadczenie, w którym poinformuje, że reklamy stosowane w kampanii mogły wprowadzać konsumentów w błąd.
Decyzja jest prawomocna. Vectra będzie miała obowiązek złożenia sprawozdania z wykonanego zobowiązania.
Zobacz także: Prawo na co dzieńE-book zawiera wyjaśnienia przepisów prawnych wraz ze wskazaniem odpowiedniej podstawy prawnej, z zakresu: prawa w szkole, opieki nad dzieckiem, prawa w rodzinie, prawa w domu i in.* |
Vectra nie jest jedynym operatorem, który ostatnio dostał karę za reklamy. Cyfrowy Polsat niedawno został ukarany za to, że wychwalał internet "bez limitu", który tak naprawdę miał swoje ograniczenia. Ponadto firma nie informowała uczciwie o kosztach zakupu sprzętu.
Vectra już nie raz miała na pieńku z UOKiK. Była karana m.in. za automatyczne przedłużanie umów oraz za sprzeczne z prawem materiały informacyjne.
Poniżej kopia decyzji w sprawie Vectry.
DECYZJA_Nr_RKR_11_2016 by Dziennik Internautów on Scribd
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|