Codzienne zmagania Polaków w Vancouver przyciągają przed telewizory miliony widzów. Czy w tym roku zostanie pobity kolejny rekord? Poprzednie Igrzyska w Turynie obejrzało 1,6 mln Polaków, z czego każdy poświęcił na oglądanie relacji przeciętnie 7 godzin i 15 minut.
Z danych zebranych przez TNS OBOP wynika, że 33,8 mln Polaków obejrzało przynajmniej jedną transmisję z zimowych Igrzysk Olimpijskich w latach 1998–2006.
Prawie 200 tys. rodaków poświęciło ponad 64 godziny na oglądanie sportowych zmagań podczas Igrzysk w Turynie. Zmagania w Salt Lake City plasują się na drugim miejscu pod względem oglądalności. Przeciętny Polak spędził wtedy przed telewizorem 5 godzin 59 minut. Najmniej czasu poświęcono relacjom z igrzysk z Nagano w Japonii – 4 godziny 59 minut. Warto pamiętać o zaistniałym wtedy problemie zmiany strefy czasowej (-8 godzin dla Salt Lake City i +7 dla Nagano względem położenia Polski), to znacznie utrudniło dotarcie do polskiego widza.
Zimowe Igrzyska Olimpijskie w latach 1998-2006 obejrzało średnio 1,3 mln widzów. Największą średnią widownię miały zawody w Turynie i Salt Lake City – średnio około 1,6 mln osób. Znacznie gorszy wynik zanotowały transmisje z Nagano – widownia na średnim poziomie 0,9 mln. Widownię igrzysk tworzyli głównie mężczyźni (60%), mieszkańcy miast (68%) oraz osoby powyżej 45 roku życia (54%).
Spośród wszystkich transmisji podczas Igrzysk Olimpijskich w analizowanym okresie największą widownię (13,8 mln osób) zgromadziły zawody w skokach narciarskich (TVP1, 13.02.2002) w Salt Lake City, podczas których Adam Małysz zdobył brązowy medal na skoczni K-90. Oznacza to, że ponad trzy czwarte osób (77%), które miały w tym czasie włączony telewizor, zdecydowało się kibicować naszemu skoczkowi. Był to jednocześnie najtłumniej oglądany program od początku prowadzenia pomiaru telemetrycznego przez TNS OBOP.
Tab.1. Widownia zimowych Igrzysk Olimpijskich w latach 1998 - 2006.
Podczas poprzednich zimowych Igrzysk Olimpijskich w Turynie w 2006 roku stacje telewizyjne zarobiły na reklamach telewizyjnych emitowanych przy okazji transmisji 17,1 mln złotych. Największe koszty na reklamę poniosły firmy z sektora telekomunikacyjnego: Polkomtel (1,69 mln PLN), PTK Centertel (1,48 mln PLN) oraz Telekomunikacja Polska (0,86 mln PLN).
Tab. 2. TOP10 reklamodawców według wydatków podczas ostatnich Igrzysk Olimpijskich w Turynie w 2006 r.
Bilans Igrzysk w Vancouver stale rośnie. TVP zgromadziła rekordową widownię w pierwszy weekend zawodów, podczas drugiej serii skoków narciarskich z udziałem Adama Małysza - ponad 8,5 mln widzów w grupie wiekowej 4+ i 3,3 mln w grupie 16-49 lat. Była to do tej pory największa widownia spośród wszystkich dotychczasowych relacji z Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Vancouver.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|