Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Użytkownicy protestują przeciwko firmie Apple

09-02-2012, 04:38

Klienci firmy Apple chcą wymusić przygotowanie jasnej strategii związanej z poprawą warunków w chińskich fabrykach, gdzie wytwarzane są gadżety kalifornijskiej korporacji.

robot sprzątający

reklama


Ponad 250 tysięcy klientów podpisało się pod petycją, która ma wymusić na firmie Apple większe zainteresowanie warunkami pracy w chińskich fabrykach - poinformowała witryna Change.org, która pomagała w inicjatywie. 

Czytaj także: Sklep firmy Apple obrzucony jajkami

Protestujący chcą, by Apple przygotowało "etycznego" smartfona iPhone 5 w fabrykach, gdzie panują warunki znacznie lepsze niż te znane z Foxconnu. Obecnie to jednak chiński gigant jest największym dostawcą gadżetów takich, jak iPhone czy iPad.

Problem stał się głośny po tym, jak New York Times opublikował obszerny artykuł na temat warunków, w jakich wytwarzane są sprzęty firmy Apple. Każdego roku rozszerzamy nasz program i zagłębiamy się w nasz łańcuch dostawców, by utrudnić nadmierne wykorzystywanie pracowników - zapewniał po tym Tim Cook w rozmowie z agencją Reuters.

To jednak nie wystarczyło, by przekonać opinię publiczną, że jedna z największych korporacji na świecie rzeczywiście wspiera chińskich pracowników adekwatnie do swoich możliwości. To nie jest element, gdzie czujemy, że zrobiliśmy już wszystko, co mogliśmy, wiele jeszcze można poprawić - przyznał sam dyrektor generalny firmy Apple.

Według amerykańskiej korporacji w przyszłości producenci sprzętu "będą musieli dorosnąć do wymagań firmy", by móc kontynuować z nią współpracę. Zależy nam na każdym pracowniku w naszym łańcuchu dostaw - powiedział rzecznik prasowy firmy Apple Steve Dowling.

Czytaj także: Microsoft zaniepokojony strajkiem w Foxconnie


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Change.org