95% uczestników badań przeprowadzonych na zlecenie firmy ESET zadeklarowało, że akceptuje większość otrzymanych zaproszeń niezależnie od tego, czy nadawcą jest przyjaciel, czy zupełnie obca osoba.
Z badań zrealizowanych w Stanach Zjednoczonych przez agencję Harris Interactive ponadto wynika, że 69% użytkowników serwisów społecznościowych obawia się o swoje bezpieczeństwo, co trzeci ankietowany nigdy jednak nie zmieniał hasła zabezpieczającego jego profil w takiej stronie. 55% badanych przyznało, że aktualizuje ustawienia prywatności swojego konta rzadziej niż raz na pół roku, a 20% nie robi tego w ogóle.
W takiej sytuacji nie powinno dziwić, że co dziesiątemu ankietowanemu zdarzyło się, iż ktoś uzyskał dostęp do jego profilu i za jego pośrednictwem próbował wabić innych internautów na stronę ze złośliwą zawartością lub opublikował wśród informacji użytkownika niechciany komentarz.
Z badania wynika również, że 17% ankietowanych niepokoi, że z tego typu serwisów korzystają ich dzieci, 37% internautów obawia się, iż ktoś podszyje się pod nich, tworząc w sieci ich fałszywy profil, a 71% boi się sprzedaży lub udostępnienia informacji o nich samych podmiotom trzecim bez ich wiedzy i zgody.
Nie są to pierwsze tego typu badania. Półtora roku temu specjaliści firmy Sophos przeprowadzili eksperyment, udowadniając, że 46% użytkowników Facebooka jest skłonnych do ujawnienia swoich prywatnych danych zupełnie obcym osobom (zob. Użytkownicy Facebooka podają dane na tacy). Optymizmem nie napawają też dane przedstawione w maju przez PBI (zob. Nie dbamy o prywatność na portalach społecznościowych).
W jaki sposób skutecznie chronić swoją prywatność w serwisach społecznościowych, radzi Randy Abrams, dyrektor ds. edukacji technicznej firmy ESET:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|