Aż 46% użytkowników serwisu społecznościowego Facebook jest skłonnych do ujawnienia swoich prywatnych danych zupełnie obcym, fikcyjnym osobom - wynika z badań przeprowadzonych przez specjalistów z firmy Sophos.
reklama
W ciągu dwóch tygodni 95 zupełnie obcych osób zdecydowało się zostać przyjaciółmi Daisy i Dinette - to więcej niż w trakcie eksperymentu firmy Sophos sprzed dwóch lat, w którym jako przynęta posłużyła plastikowa żaba. 8 użytkowników serwisu poprosiło o znajomość z własnej inicjatywy.
- Sądziliśmy, że sytuacja w 2009 roku poprawi się, a okazało się, że jest nawet gorzej - komentuje pomysłodawca badania Paul Ducklin, kierownik ds. technologii w Sophos, apelując do użytkowników sieci społecznościowych, aby zastanowili się, co oznacza przyjęcie kogoś do kręgu swoich znajomych.
- Nie staramy się nikomu psuć zabawy - zapewnia Ducklin. - Chcemy jedynie, żeby internauci byli bardziej rozważni w przyznawaniu zaufania online. Jak zauważa Graham Cluley, starszy konsultant ds. technologii w Sophos, dziesięć lat temu zebranie tylu informacji o jednej osobie zajęłoby złodziejom tożsamości kilka tygodni. Sieci społecznościowe znacznie ułatwiły im to zadanie.
Na blogu eksperta można znaleźć kilka wskazówek dla użytkowników, którzy nie chcą paść ofiarami złodziei tożsamości:
Wszystkie szczegóły badania można znaleźć na blogu Paula Duclina. Na YouTube natomiast można obejrzeć klip obrazujący problem.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|