Jeden z największych dostawców internetu uzyskał zgodę Prezes UOKiK na przejęcie spółki Aster, jednak pod warunkiem odsprzedania części przejmowanego podmiotu.
reklama
UPC Polska, która jest spółką córką Liberty Global, międzynarodowego operatora telewizji kablowej, 7 grudnia ubiegłego roku złożył do UOKiK wniosek o wyrażenie zgody na przejęcie pełnej kontroli nad Aster. Podjęcie decyzji trwało więc blisko 10 miesięcy.
Zgodnie z decyzją UOKiK UPC Polska może przejąć kontrolę nad Aster, jeśli w okresie 18 miesięcy od jej wydania w Krakowie i Warszawie odsprzeda część sieci należącą do Aster (w budynkach, w których usługi dotychczas świadczyły obie spółki). Sprzedaż musi nastąpić na rzecz przedsiębiorców spoza grupy kapitałowej przejmującego, po zatwierdzeniu transakcji przez UOKiK.
Zdaniem UOKiK realizacja transakcji doprowadziłaby do istotnego ograniczenia konkurencji na rynku usług dostępu do płatnej telewizji oraz szerokopasmowego dostępu do internetu na terenie tych dwóch miast, ze szkodą dla odbiorców.
Nie wiadomo jeszcze, jaka będzie decyzja UPC Polska. Spółce przysługuje także prawo do odwołania się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ponieważ decyzja nie jest prawomocna.
- UPC Polska otrzymało decyzję UOKiK dziś, tuż przed jej oficjalnym ogłoszeniem. W związku z tym nie miało jeszcze okazji dokładnie przeanalizować treści dokumentu i uzasadnienia decyzji przedstawionego przez Urząd. Po szczegółowym zapoznaniu się z jego treścią i analizie zaproponowanych warunków przedstawimy stanowisko firmy i zapowiedź dalszych działań - tłumaczy Patrycja Gołos, Dyrektor ds. Komunikacji i Public Affairs w UPC Polska.
W trakcie postępowania antymonopolowego UOKiK zwrócił uwagę, że wśród spółek świadczących usługi płatnej telewizji kablowej działających na terenie Krakowa i Warszawy zdecydowanie najsilniejszymi są Aster i UPC Polska. Potwierdzają to przede wszystkim udziały rynkowe, łącznie dla spółek wahające się w każdym z miast między 50 a 60 proc. To znacznie więcej od przewidzianych przez ustawę antymonopolową 40 proc. wiązanych z posiadaniem pozycji dominującej.
Na koniec drugiego kwartału z usług telewizji cyfrowej UPC Polska korzystało 437,8 tys. klientów, a z szerokopasmowego internetu 543 tys. abonentów. O ponad połowę (245, 1 tys.) mniej osób korzystało wówczas z telefonii stacjonarnej. Z kolei przejęty Aster, według danych z końca czerwca ubiegłego roku, świadczył usługi dla ok. 91 tys. abonentów telewizji cyfrowej, 174 tys. użytkowników internetu oraz 68 tys. klientów telefonii stacjonarnej.
Jeśli więc zsumować liczbę abonentów, UPC Polska może konkurować np. z Netią (1,23 mln klientów telefonia stacjonarna; 690 tys. szerokopasmowy internet). Na rynku wśród największych graczy jest także Cyfrowy Polsat i Telekomunikacja Polska. Grupa TP nie chce jednak komentować przejęcia spółki Aster.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|