Federalna Komisja Handlu nakazała producentom aplikacji mobilnych przywiązywanie większej uwagi do funkcji, które pozwolą chronić młodszych użytkowników - poinformował w komunikacie amerykański regulator.
Jak zauważyła Federalna Komisja Handlu (FTC), w ostatnich latach rynek mobilnych aplikacji doświadczył "gigantycznych wzrostów". Niestety nie poszło to w parze z zabezpieczeniami, które mogłyby chronić użytkowników.
Według FTC największą uwagę należy zwrócić na młodszych użytkowników aplikacji mobilnych. Zdaniem amerykańskiego regulatora "rozwiązanie dotyczące piractwa czy ochrony prywatności nie nadążają za tempem rynku". Wydawcy, którzy będą próbowali bez ich zgody gromadzić dane, mają być w przyszłości karani.
- Obecnie praktycznie nie można się dowiedzieć, które aplikacje zbierają informacje, a także co z nimi później robią - powiedział Jon Leibowitz z FTC. Młodsi użytkownicy mogą na przykład nieświadomie udostępnić swój numer telefonu, informacje osobiste czy nawet aktualną lokalizację. Choć tego typu dane są chętnie wykorzystywane przez reklamodawców, ich wyciek może stanowić realne zagrożenie.
Jak informowaliśmy niedawno, istotnym problemem w rozbudowanych sklepach z aplikacjami są również różnego rodzaju wirusy. Obecnie w usłudze App Store można znaleźć ponad 500 tysięcy programów, w Android Markecie natomiast około 380 tysięcy. Zdaniem firmy badawczej Nielsen ponad 70% dzieci posiadających w swoim domu tablet korzysta z aplikacji na tego typu urządzeniach.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|