Marek Borzestowski podbija rynek zakupów grupowych i inwestuje w nowatorskie technologie, między innymi w produkcję inteligentnych internetowych avatarów.
reklama
W latach 90. założył razem z Leszkiem Bogdanowiczem i Jackiem Kawalcem jeden z pierwszych serwisów internetowych o nazwie Wirtualna Polska. Kolejnym pomysłem było uruchomienie w ramach WP nowatorskiego projektu: miał pozwalać użytkownikom na kupowanie usług z rabatami sięgającymi 50 proc. Z pomysłu niewiele wyszło, bo kilkanaście lat temu mało kto w ogóle miał komputer z dostępem do sieci, a o robieniu za jej pośrednictwem zakupów grupowych nikt nie myślał.
Pomysł wraca
W ubiegłym roku Borzestowski razem z trzema wspólnikami założył serwis Gruper.pl. Gdy razem z jednym z nich, Tomaszem Dachalem, odwiedzał restauratorów, by przekonać ich do sprzedaży z 50-proc. rabatami kuponów na kolacje w ich lokalach, ci pukali się w czoło. To nie ma sensu – odpowiadali. Ale Borzestowski, podobnie jak kilkanaście lat temu, był przekonany, że się mylą. I wyszło na jego.
Po niecałym roku Gruper.pl sprzedał kilkaset tysięcy kuponów, jest rentowny, a jego obroty przekroczą w tym roku 60 mln zł. Urósł na fali globalnego szału na punkcie zakupów grupowych, których największym symbolem jest założony przez Andrew Masona globalny serwis Groupon, za którego Google chciał niedawno zapłacić aż 6 mld dol.
Polski Gruper, posiadający około 1 mln użytkowników, depcze globalnemu rywalowi po piętach – oczywiście na naszym, lokalnym rynku, a Borzestowski chce przyspieszyć jego ekspansję. Właśnie rozmawia na ten temat z potencjalnymi inwestorami.
Więcej szczegółów w serwisie Forsal.pl w artykule pt. Marek Borzestowski, twórca Wirtualnej Polski, poluje na wielkie rabaty
Michał Fura
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*