Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Prawie co piąty internauta trafił już na stronę z zakupami grupowymi. Z drugiej strony aż 71% badanych nie zna żadnego z serwisów tej kategorii – wynika z raportu PBI.

Sonda
Korzystasz z zakupów grupowych?
  • Tak
  • Nie
  • Nie kupuję przez internet
wyniki  komentarze

Pomimo oszczędności, jakie można czerpać z zakupów grupowych i rosnącej popularności tej części rynku, wielu internautów nadal nie wie, czym są zakupy grupowe lub mylnie je kojarzy. 13% badanych zakupy grupowe kojarzy z rodzinnymi zakupami, 19% nie wie nic na ten temat, tylko dla 22% są to zakupy w większym gronie, a 16% kojarzy je z okazjami i rabatami.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że największą popularnością cieszy się Groupon.pl, którego w listopadzie 2010 odwiedziło ponad 2,6 mln internautów. Pomimo tego aż 71% respondentów zapytanych o to, jakie serwisy zakupów grupowych znają, odpowiedziało, że nie zna ani jednego. Tyko 13% badanych zna Groupon.pl, 9% Gruper.pl i 3% MyDeal.pl.

Groupon zdecydowanie dominuje pod względem oglądalności
fot. PBI - Groupon zdecydowanie dominuje pod względem oglądalności
Groupon posiada 3,5 razy więcej odwiedzin niż konkurencyjny Gruper, na kolejnych miejscach znajdują się MyDeal oraz FastDeal z liczbą od 217 do 246 tys. odsłon w najlepszych momentach.

>> Czytaj też: Groupon: zaoszczędzone ponad 100 mln zł

Raport PBI wskazuje również na rosnący zasięg serwisów zakupów grupowych. W kwietniu ubiegłego roku portale oferujące rabaty w systemie grupowym docierały do niespełna 4% internautów. Po okresie wakacyjnym procentowy udział internautów zaczął systematycznie rosnąć aż do listopada 2010, gdy serwisy odwiedzało już prawie 18% internautów.

W dużych miastach powyżej 500 tys. mieszkańców zasięg serwisów zakupów grupowych w październiku wynosił 23%. Oznacza to, że blisko 1/4 internautów z tych miast korzystała z tego typu serwisów (niezależnie, czy dokonała zakupu czy nie). Co ciekawe, aż 16% udziału należy do mieszkańców wsi, choć vouchery z reguły kierowane są do internautów z dużych i średnich miast, gdzie ofert jest najwięcej.

Gdzie najczęściej kupujemy bony i vouchery?
fot. PBI - Gdzie najczęściej kupujemy bony i vouchery?
Prawie co drugi ankietowany jako najważniejszy aspekt w zakupach grupowych wskazał kwotę udzielonej zniżki, 42% badanych wymieniło też na procent udzielonej zniżki. Co piąty internauta kieruje się typem oferowanej usługi, np. restauracje, spa.

>> Czytaj też: O zakupach grupowych i biznesie z młodym przedsiębiorcą

Dla kupujących vouchery najważniejsze są finanse
fot. PBI - Dla kupujących vouchery najważniejsze są finanse
 Ponad połowa respondentów chciałaby skorzystać ze zniżki do restauracji. W dalszej kolejności zainteresowaniem cieszą się usługi: spa, fryzjerskie, hotelarskie oraz kosmetyczne. Najmniej respondentów deklaruje zainteresowanie zniżkami na zajęcia tańca/fitness. Idąc tym tropem, najwięcej będzie pojawiać się tych ofert, z których najczęściej korzystają internauci.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *