Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Twoja strona – twoją marką – jak zwiększyć jej widoczność w 5 krokach

11-12-2018, 14:28

Być może kiedyś wystarczyło mieć ciekawy baner nad firmą oraz atrakcyjną reklamę w prasie lokalnej. Obecnie najczęściej informacji o produktach i usługach szukamy w Internecie i to popularne wyszukiwarki stały się głównym narzędziem, które szybko pozwala znaleźć konkretny towar bądź też przedsiębiorstwo. Najważniejszym zagadnieniem współczesnego marketingu staje się więc to, jak pozycjonować, by nasza oferta pojawiła się jak najwyżej w wyszukiwarce. Zobacz, dlaczego warto postawić na narzędzia, które w naturalny sposób będą promować nas w sieci.

  1. Nadążyć za rozwojem sieci
  2. Frazy i słowa
  3. Tworzenie brandu
  4. Magia SEO
  5. Odpowiadaj na potrzeby klienta

Nadążyć za rozwojem sieci

Wraz z popularnością Internetu, ekspansją mediów społecznościowych oraz rozwojem e-commerce pozycjonowanie stron internetowych stało się jednym z podstawowych narzędzi w promocji towarów i usług. Świetnie uzupełnia marketing lokalny oparty na tradycyjnych metodach dotarcia do klienta i pozwala w ciekawy sposób budować wizerunek. Natomiast działania w sieci pozwalają dotrzeć do ludzi, którzy traktują Internet jako podstawowe źródło wiedzy oraz sprawiają, że zakres działania marketingowego jest bardzo szeroki. Podstawowym zagadnieniem staje się więc to, jak pozycjonować, by docierać jak najszerzej do różnych odbiorców.

mat partnera

Frazy i słowa

Podobno jeżeli czegoś nie ma w sieci, to nie istnieje. Z pewnością w Internecie pojawia się coraz więcej treści i coraz trudniej jest wyodrębnić akurat te, które są przydatne.  Z drugiej strony firmy inwestują w bezpieczne SEO, aby konkretna strona pojawiała się jak najwyżej w na liście w wyszukiwarce. To doskonałe narzędzie, które w naturalny sposób nasyca treści na stronach, by odpowiadały one najczęstszym fazom wpisywanym przez internautów. Z założenia im klient szybciej na naszą stronę trafi i dłużej na niej zostanie, tym większa szansa, że zostawi na niej pieniądze.

Tworzenie brandu

Dzięki takim mechanizmom jak white hat SEO w ciekawy i atrakcyjny dla odbiorcy sposób można budować pozycję marki w sieci. Poza tym stosuje się również inne narzędzia graficzne takie jak na przykład pop-upy, banery, boxy, które mają zadanie przyciągać uwagę do treści, a tym samym powodują, że strona wyświetlana jest na wysokich pozycjach w popularnych wyszukiwarkach, a tym samym nasza marka jest kilka kroków przed konkurencją. Są to zdecydowanie prostsze i tańsze mechanizmy niż inwestowanie w reklamę strony. Zadbanie o odpowiednie treści w witrynie oraz oczywiście przyciągającą uwagę grafikę przed wszystkim budują pozytywny wizerunek marki, a to niezwykle ważne w momencie, gdy na rynku znaleźć można cały szereg podobnych propozycji.

Magia SEO

Już na samym początku pracy nad stroną internetową warto pamiętać, że jej podstawowym narzędziem będzie słowo jako takie. Wypełnienie witryny wartościową treścią nie oznacza jednak twórczego pisania na temat usług czy też produktów, lecz takie fachowe dobieranie fraz, by uzyskać wrażenie naturalności języka, a z drugiej strony sprawić, że w tekstach znajdzie się odpowiednio dużo różnych fraz, które będą wspomagały pozycję witryny w wyszukiwarce. W tym celu kreatorzy sięgają po Search Engine Optimization – czyli SEO. Odpowiednio zaplanowane sprawia, że witryna może znaleźć się bardzo wysoko na pierwszych stronach. Przede wszystkim w ten sposób szybko trafi do klienta, który szuka określonego produktu czy też usługi. W tym celu nasyca się treści słowami kluczowymi, ale tylko do tego poziomu, który daje wrażenie naturalności. W przeciwnym razie klient będzie miał poczucie, że czyta niezrozumiały bełkot, a wyszukiwarka automatycznie wykryje tego typu działania jako agresywne, a tym samym może się zdarzyć, że nasze teksty zostaną uznane za SPAM.

Kluczem do tego, by optymalizacja strony oraz jej nasycenie frazami kluczowymi były na odpowiednim poziomie jest to, że strona musi być zrozumiała dla potencjalnego klienta. Wszak to on będzie być może chciał zostawić na niej pieniądze. Z drugie strony nie powinno się tworzyć treści przede wszystkim dla bota. Warto więc w planowaniu strony pogodzić te dwa interesy. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że statystyczny klient w poszukiwaniu danej usługi lub przedmiotu nie będzie przeglądał kilku stron wyszukiwarki. Najczęściej zakończy na drugiej. Szansa więc, że trafi do sklepu, który nie ma mocnej pozycji, jest niemalże bliska zeru. A reklamy są stosunkowo kosztowną inwestycją i nie zawsze przynoszą oczekiwany efekt.

Odpowiadaj na potrzeby klienta

Jednym z najczęściej stosowanych mechanizmów, które stosują firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych, jest takie budowanie treści, które odpowiadają na konkretne pytania, jakie najczęściej zadają internauci. Przede wszystkim dzięki temu mają oni wrażenie, że znaleźli dokładnie to miejsce, które rozwiąże ich problemy. To buduje zaufanie.

Najlepsze teksty SEO są skoncentrowane wokół jakiegoś tematu i przede wszystkim ich zadaniem jest przekazać odbiorcy wartościowe informacje w przystępnym i zrozumiałym dla niego języku. Tu nie ma mowy o pustosłowiu czy też zasypywaniu klienta danymi. Naturalne występujące słowa kluczowe zdecydowanie ułatwiają dotarcie do grupy docelowej i dlatego właśnie już na samym początku budowania treści na stronie należy przede wszystkim określić potrzeby potencjalnych odbiorców. Poza tym niezmiennie liczyć się będzie konsekwencja oraz to, by frazy, grafika, treści oraz asortyment po prostu ze sobą współgrały. Może się zdarzyć, że klient trafi na twoją stronę, choć wcale nie jest zainteresowany tym, co na niej masz.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Praca w biurze





Ostatnie artykuły:

fot. Sophos




fot. Freepik




fot. Freepik





Tematy pokrewne:  

tag pozycjonowanietag komunikat firmy