Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Twitter kupuje kolejny startup

26-04-2010, 10:07

Cloudhopper to dwuosobowa firma pomagająca Twitterowi w obsłudze wiadomości SMS. W piątek popularny serwis mikroblogowy stał się jej właścicielem. To już drugie w tym miesiącu przejęcie Twittera.

Przejęcie Cloudhopper zostało ogłoszone w piątek na blogu Twittera. Dwuosobowy startup już od ośmiu miesięcy pomaga Twitterowi w przetwarzaniu wiadomości SMS. Dostarczona przez niego infrastruktura pozwala serwisowi mikroblowemu na łączenie się bezpośrednio z operatorami komórkowymi w różnych krajach.

Szczegóły finansowe przejęcia nie zostały ujawnione.

>>> Czytaj: Tweety dziedzictwem narodowym

Według przedstawiciela Twittera Kevina Thau serwis przetwarza około miliarda SMS-owych tweetów miesięcznie i ta liczba ciągle rośnie w różnych krajach - Indonezji, Australii, USA, Wielkiej Brytanii i in. Thau przypomniał też, że Twitter powstał jako usługa inspirowana wiadomościami SMS, które pozwalają na korzystanie z mikrobloga także przy użyciu najprostszych telefonów.

Warto zauważyć, że Twitter wykonał ostatnio wiele biznesowych posunięć. Wcześniej w tym miesiącu podpisał porozumienie z firmą Atebits, dzięki czemu przejął Tweetie - wiodącego klienta Twittera dla iPhone'a. Dzięki temu Tweetie zmieni nazwę na Twitter for iPhone i stanie się aplikacją darmową (zob. Twitter for iPhone).

Również w tym miesiącu Twitter zaprezentował "Promoted Tweets", czyli reklamy, na których ma zamiar zarabiać. Będą to zwykłe wpisy, które będą się wyświetlać jedynie zalogowanym użytkownikom w momencie, gdy będą oni czegoś w serwisie szukać. Jeśli dana reklama spełni odpowiednie kryteria, wyświetli się na górze wyników wyszukiwania.

>>> Czytaj: Twitter pokazał reklamy


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Twitter Blog