Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Turystyka i gastronomia najczęściej pod lupą Polaków

25-10-2011, 21:46

W ciągu ostatniego roku Polacy najczęściej szukali w sieci informacji na temat firm z branży turystycznej i gastronomicznej - wynika z badania Millward Brown SMG/KRC dla Rzetelnej Firmy. Internet jest wykorzystywany przez konsumentów także do sprawdzania usług finansowych oraz ofert sklepów detalicznych i hurtowni. Tylko 4 proc. badanych nie szukało w internecie żadnych informacji na temat firm.

Najczęściej wyszukiwane są informacje o firmach z branż gastronomicznej, turystycznej i hotelarskiej. Aż 65 proc. respondentów przyznało, że w ciągu ostatniego roku korzystało z internetu w celu sprawdzenia danych i opinii na temat przedsiębiorstw z tych sektorów.

Branże najczęściej wyszukiwane przez polskich konsumentów
fot. Rzetelna Firma - Branże najczęściej wyszukiwane przez polskich konsumentów
Polacy w zasobach internetowych szukają również informacji o firmach związanych z usługami finansowymi. Ponad połowa respondentów (55 proc.) za pośrednictwem internetu przeglądała oferty banków, firm ubezpieczeniowych, otwartych funduszy emerytalnych oraz towarzystw funduszy inwestycyjnych. Niewiele mniej badanych, bo niemal 54 proc., z internetu korzystało, szukając informacji o sklepach i hurtowniach.

Dla 34 proc. respondentów, głównie mężczyzn, internet stanowi źródło informacji o firmach telekomunikacyjnych. Niewiele mniej osób, bo 32 proc., w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem internetu sprawdzało oferty firm transportowych. Według badania takie informacje interesują głównie osoby między 18 a 34 rokiem życia.

Czytaj też: Przepisów kulinarnych coraz częściej szukamy w sieci

Z badania „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” wynika, że w ciągu ostatniego roku:

  • 65 proc. Polaków szukało w internecie informacji o branży turystycznej, gastronomicznej i hotelarskiej;
  • tylko 4 proc. badanych w ciągu ostatniego roku nie szukało w internecie żadnych informacji na temat firm.

Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *