Turystyka i e-commerce mocno korzystają z e-mail marketingu

12-04-2012, 13:07

Aż 83% badanych firm stosuje różne elementy kampanii e-mail marketingowych w promocji swojej marki w internecie. Najwyższy poziom e-mail marketingu prezentują średnie przedsiębiorstwa oraz firmy z branży e-commerce i turystycznej - wynika z raportu "Stan email marketingu w Polsce 2012" przygotowanego przez ekspertów z GetResponse.

Eksperci z GetResponse zbadali poziom zaawansowania i skuteczności e-mail marketingu w Polsce. Przeanalizowano w tym celu 250 różnej wielkości firm z 15 branż. Badanie dotyczyło takich elementów e-mail marketingu, jak budowa listy odbiorców, segmentacja, dostarczalność czy optymalizacja wysyłanych newsletterów.

Z badania wynika, że aż 83% badanych firm stosuje różne elementy kampanii e-mail marketingowych. Najwyższy poziom e-mail marketingu prezentują firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników). Osiągnęły one ogólny wynik na poziomie 69%. Z kolei e-commerce oraz turystyka to branże, które najlepiej radzą sobie w marketingu z wykorzystaniem wiadomości e-mail.

Wyniki badania wskazują na dużą polaryzację wykorzystywanych elementów i stosowanych praktyk. Można wśród nich wyróżnić narzędzia, które cieszą się dużą popularnością, a także elementy, które niemal w ogóle nie są wykorzystywane.

Czytaj też: Dlaczego e-mail marketing?

Zdecydowana większość firm dużą uwagę przykłada do procesu budowania listy odbiorców (62%) oraz elementów związanych z dostarczalnością (75%). Natomiast dużo słabsze wyniki osiągnęły bardziej zaawansowane elementy kampanii e-mail marketingowych, takie jak: umieszczanie formularza zapisu do newslettera na Facebooku (40%), wykorzystywanie kampanii reaktywacyjnych (36%) czy testowanie elementów wiadomości w testach A/B/X (45%).

- Trendy na polskim rynku są bardzo spójne z tym, co obserwujemy na rynku amerykańskim, a marketerzy zdają się mieć bardzo podobne wyzwania. Nadal blisko 20% firm ma problem ze skutecznym dostarczaniem wiadomości e-mail do odbiorców. Podobnie jest z bardziej zaawansowanymi taktykami pozwalającymi poprawić konwersję. Wiedza i czas implementacji odstraszają większość branż poza e-commerce oraz turystyką. Co ciekawe, branże, które inwestują zasoby w targetowanie komunikacji i lepsze dopasowanie treści, chwalą się największym zwrotem z prowadzonych działań e-mail marketingowych - komentuje wyniki raportu Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji i Optymalizacji w GetResponse.

Szczegółową analizę badania można znaleźć w raporcie Stan email marketingu w Polsce 2012: multimedia.getresponse.com/13/79013/documents/119512.pdf


Następny artykuł » zamknij

Katastrofalna kondycja Nokii

Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy