Miesiąc po zakończeniu rozmów z UKE i operatorami alternatywnymi Telekomunikacja Polska przekazała Urzędowi drugą wersję Karty Równoważności, dzięki której telekom uniknie prawdopodobnie podziału funkcjonalnego.
reklama
W grudniu ubiegłego roku Urząd Komunikacji Elektronicznej, niezadowolony z dotychczasowej współpracy z Telekomunikacją Polską, oficjalnie rozpoczął postępowanie, którego efektem miał być funkcjonalny podział telekomu. Na odpowiedź przedstawicieli operatora nie trzeba było jednak długo czekać. Zaproponowali oni rozwiązanie alternatywne - TP wprowadzi transparentne i jednakowe zasady współpracy ze wszystkimi swoimi konkurentami. Telekom wyraził pogląd, iż krok ten byłby znacznie szybszy i tańszy we wprowadzeniu, a odniósłby skutek analogiczny do podziału.
UKE nie powiedział nie, stąd też rozpoczął się proces trudnych negocjacji pomiędzy nim a Telekomunikacją Polską i jej konkurentami. Jej wynikiem jest Karta Równoważności, określająca szczegółowo zasady współpracy pomiędzy operatorami telekomunikacyjnymi w Polsce. Była ona też podstawą rozmów, do jakich doszło między stronami w sierpniu br. Jej pierwsza wersja trafiła do regulatora w marcu br.
Rozmowy, choć bardzo trudne, zakończyły się sukcesem. Anna Streżyńska, prezes Urzędu, poinformowała o nieoficjalnym wstrzymaniu prac nad podziałem Telekomunikacji Polskiej. Stronom udało się dojść do porozumienia, jednak UKE nadal będzie dokładnie śledzić poczynania narodowego operatora.
Z początkiem września Telekomunikacja Polska przekazała Urzędowi drugą wersję Karty Równoważności, uzupełnioną o postanowienia rozmów, a także wyjaśniającą pewne kwestie. Dokument rozwiązuje m.in. problem dyskryminacji pozacenowej i niezapewnienia równoważnego dostępu do sieci TP operatorom korzystającym z jej ofert hurtowych.
Z treścią całego dokumentu (PDF) można zapoznać się na stronach Telekomunikacji Polskiej.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|