Telekomunikacja Polska przekazała do UKE Kartę Równoważności – dokument, w którym zawarto program mający na celu zwiększenie przejrzystości w relacjach z operatorami alternatywnymi. TP twierdzi, że wdrożenie Karty może likwidować powody, dla których UKE chce podzielić największego operatora.
TP określa Kartę Równoważności jako dobrowolną inicjatywę, stworzoną w odpowiedzi na oczekiwania i potrzeby stawiane przez rynek wobec operatora o znaczącej pozycji.
Założenia Karty zostały przedstawione regulatorowi podczas serii spotkań. W ostatecznej wersji dokumentu przekazanego UKE uwzględnione zostały zagadnienia i pytania zgłoszone przez przedstawicieli Urzędu.
Karta Równoważności zakłada:
Według TP propozycje uwzględniają faktyczne możliwości TP, jak również kondycję całego rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Mogą być szybko wdrożone (niektóre już funkcjonują, jak monitoring i publikacja wskaźników KPI). Ich implementacja potrwa dużo krócej niż 5 lat, a na tyle szacuje się czas wdrażania separacji funkcjonalnej.
TP podkreśla też, że wdrożenie Karty jest nieporównywalnie tańsze od funkcjonalnego podziału TP. Koszty, szacowane w przypadku podziału na 754 mln zł, można zmniejszyć nawet o 60-80%. Karta ma też pozwolić na uniknięcie destabilizacji całego rynku telekomunikacyjnego, która zdaniem TP mogłaby być efektem podziału największego telekomu.
- Wprowadzenie kompleksowego rozwiązania w postaci Karty Równoważności (...) to podstawa harmonijnej współpracy między operatorami i rozwoju usług. Przełoży się to na wzrost zaufania do inwestycji infrastrukturalnych, m.in. na budowanie sieci nowej generacji - uważa prezes TP Maciej Witucki.
Karta jest efektem pracy zespołu przedstawicieli różnych struktur TP oraz ekspertów firm zewnętrznych PricewaterhouseCoopers (PwC) oraz Accenture.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|