Terminale płatnicze to obecnie zaawansowane urządzenia, które mogą działać praktycznie wszędzie i obsługiwać różne rodzaje płatności. Są lekkie, wytrzymałe i mobilne. Niektóre z nich mogą nawet wejść w interakcję z klientem i po udanej transakcji podziękować czy „puścić oczko”. Eksperci zbadali, jaki zdaniem użytkowników powinien być nowoczesny terminal płatniczy.
reklama
eService przeprowadził badanie rynku, którego celem było ustalenie oczekiwań i preferencji użytkowników terminali płatniczych. Do udziału zaproszono sprzedawców - właścicieli sklepów i lokali usługowych oraz klientów, którzy dokonują płatności bezgotówkowych. Kwestionariusz badawczy obejmował m.in. pytania dotyczące oczekiwań wobec estetyki ekranów, interakcji oraz ewentualnych animacji wyświetlanych na ekranie terminala. Zapytano także o preferencje dotyczące funkcjonalności i designu, umożliwiając respondentom wskazanie najlepszych rozwiązań spośród licznych przykładów wizualizacji i zdjęć terminali dołączonych do badania.
Z zebranych danych wynika, że dla zdecydowanej większości respondentów najważniejsza jest czytelność i zrozumiałość komunikatów pojawiających się na ekranach terminali. Badani wskazywali, że niejasne długie komunikaty i zbyt wiele opcji wyboru może przyczyniać się do pomyłek podczas obsługi urządzeń. Jednocześnie, ponad 55% badanych stwierdziło, że wyświetlenie przyjaznej wiadomości pożegnalnej po dokonaniu transakcji może uprzyjemnić korzystanie z terminala. Blisko 70% użytkowników jest zdania, że sposobem na uprzyjemnienie użytkowania mogą być też subtelne animacje.
Te dane zostały wykorzystane już w praktyce - najnowocześniejsze terminale dostępne na rynku to obecnie lekkie, poręczne urządzenia mobilne, które są niezwykle proste w obsłudze i przyjazne dla użytkowników. Wyglądem przypominają smartfony z dużymi, dotykowymi wyświetlaczami. Komunikaty pojawiające się na ekranach terminali potrafią być przejrzyste i łatwe w odbiorze nawet dla osób z wadami wzroku. Można też dostrzec na nich sympatyczne emotikony, które uśmiechem, „puszczeniem oczka” czy podniesionym w górę kciukiem uprzyjemniają klientom płacenie kartą lub na przykład blikiem.
Źródło: eService
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|