Konsultanci Fundacji Dzieci Niczyje odebrali ponad 250 tys. połączeń, odpowiedzieli na blisko 6500 wiadomości od dzieci i młodzieży. Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 działa już od prawie dwóch i pół roku.
- Zakładając 116 111 – tak jak inne europejskie kraje - nie wiedzieliśmy, czego dokładnie się spodziewać; zastanawialiśmy się, jak na możliwość pomocy telefonicznej zareagują polskie dzieci i młodzież. Teraz, po 30 miesiącach działalności, śmiało możemy powiedzieć, że anonimowa i bezpłatna pomoc wypełnia ważną lukę w systemie pomocy dzieciom – mówi dr Monika Sajkowska, dyrektor Fundacji Dzieci Niczyje.
W tej chwili Telefon działa od poniedziałku do soboty w godzinach od 12.00 do 20.00. Jest to możliwe dzięki współdziałaniu Fundacji z partnerem technologicznym Telefonu 116 111. Wkrótce dzięki współpracy z operatorem sieci Plus, wsparciu MSWiA oraz Fundacji BRE Banku będzie można skorzystać z pomocy konsultantów przez 7 dni w tygodniu.
Fundacja Dzieci Niczyje dociera do dzieci z informacją o bezpłatnej i ogólnopolskiej ofercie pomocowej poprzez pakiety edukacyjne, które rozsyłane są do gimnazjów, domów dziecka i świetlic. Ich istotnym elementem są wykorzystywane przez nauczycieli scenariusze lekcji. W czasie zajęć według nich prowadzonych dzieci zapoznają się z ofertą i zasadami funkcjonowania Telefonu 116 111. Rozwijają też umiejętności formułowania problemów i szukania rozwiązań.
- Bardzo pomogło mi, że w końcu komuś o tym powiedziałam. Jest mi trudno i nie wierzyłam, że ktoś zechce mnie wysłuchać. Dziękuję za tę rozmowę – dużo mi dała - to słowa 14-letniej Basi, która skorzystała z telefonu kilka dni temu. FDN zapewnia, że konsultanci 116 111 słyszą takie słowa każdego dnia od setek dzieci.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|