Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Techniki pozycjonowania - White Hat SEO a Black Hat SEO

22-07-2016, 13:12

Pozycjonowanie to niezwykle obszerny temat, w poczet którego możemy wliczyć szereg działań wpływających na pozycję danej strony w wyszukiwarce. Niektóre z tych działań są w pełni zgodne z wytycznymi firmy Google - wtedy możemy mówić o stosowaniu techniki White Hat SEO. Te czynności, które są niezalecane lub wręcz niedozwolone, klasyfikuje się jako Black Hat SEO. Chcesz poznać różnice między tymi technikami? Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje dotyczące każdej z nich.

pozycjonowanieZawodowi pozycjonerzy doskonale znają obie metody i są świadomi zarówno efektów jak i ewentualnych zagrożeń. W nieco gorszej pozycji znajdują się osoby zlecające działania SEO zewnętrznym firmom lub też użytkownicy decydujący się na samodzielną pracę nad poprawą widoczności swojej domeny w wyszukiwarce internetowej. Nieumiejętne wykorzystanie technik pozycjonowania może wyrządzić więcej szkody niż pożytku. W najgorszym przypadku złe wykorzystanie SEO zakończy się usunięciem strony z indeksu (ban), a co za tym idzie, gwałtownym spadkiem ruchu w obrębie strony. Za mniejsze naruszenie zasad Google, strona może zostać obniżona w wynikach wyszukiwania (filtr).

 

White Hat SEO

Białe SEO koncentruje się na pozycjonowaniu strony przy wykorzystaniu legalnych i powszechnie akceptowanych rozwiązań. Sprawia, że dana witryna staje się atrakcyjna nie tylko dla robotów wyszukiwarek, ale również dla użytkowników. Podstawową cechą wyróżniającą White Hat SEO jest wykluczenie metod spamerskich. Witryna zyskuje moc poprzez odpowiednią optymalizację oraz wartościowe treści, które często samoistnie rozprzestrzeniają się w sieci.

Wybrane metody pozycjonowania w oparciu o White Hat SEO:

  • optymalizacja strony (m.in. odpowiednie użycie nagłówków , meta title oraz description, wdrożenie danych strukturalnych, obserwacja strony pod kątem błędów),
  • wdrożenie linków przyjaznych wyszukiwarkom,
  • zapewnienie szybkości ładowania strony oraz przyjaznej wersji mobilnej,
  • odpowiednie linkowanie wewnętrzne,
  • pozyskiwanie naturalnych linków zewnętrznych,
  • unikanie technologii, które mają zły wpływ na SEO (JavaScript, iFrame, Flash),
  • dostarczenie użytkownikom wartościowych treści (np. poprzez firmowy blog lub inne działania content marketingowe).

 

Black Hat SEO

Czarne SEO to zbiór wszystkich działań, które postrzegane są przez Google jako niepożądane podczas pozycjonowania i optymalizacji. Nagminne wykorzystywanie zakazanych technik pozycjonujących może prowadzić do nałożenia na daną witrynę kary (będzie ona skutkować obniżeniem pozycji lub nawet wykluczeniem strony z indeksu).

Kary mogą zostać nałożone ręcznie lub automatycznie. Oczywiście możliwa jest ich likwidacja, jednak jest to dość czasochłonny proces, który i tak wymaga usunięcia ze strony pierwotnej przyczyny pojawienia się bana lub filtra.

Część osób decyduje się na wykorzystanie technik Black Hat SEO ze względu na możliwość osiągnięcia szybkich i spektakularnych efektów. Należy jednak pamiętać, że cena za niecierpliwość może być w tym wypadku wysoka.

 

Wybrane metody pozycjonowania w oparciu o Black Hat SEO:

  • cloaking (ukrywanie treści; strona prezentowana jest w inny sposób dla użytkownika, a w inny dla robotów wyszukiwarek),
  • techniki spamerskie (nadmierne nagromadzenie słów kluczowych, wykorzystanie słów niezgodnych z treścią strony, ukrywanie widoczności słów na stronie),
  • szybkie i niedbałe pozyskiwanie linków ze źródeł o niskim Trust Ranku.

 

Jak pozycjonować stronę, by jej przy tym nie zaszkodzić?

Pozycjonowanie i optymalizacja wymagają obszernej wiedzy. Ta branża zmienia się dynamicznie, wraz z kolejnymi trendami w Internecie i zmianami algorytmów wyszukiwarek. Przed podjęciem działań pozycjonujących trzeba pozyskać wiele nowych informacji. W innym wypadku wdrożone rozwiązania mogą zaszkodzić witrynie, zamiast jej pomóc. 

Użytkownicy, którzy nie są gotowi by poświecić pozycjonowaniu należną ilość czasu, mogą zwrócić się o pomoc do firmy zajmującej się zawodowo działaniami SEO. Doświadczeni pozycjonerzy znają legalne i skuteczne techniki, które w odpowiedni sposób wzmocnią pozycję wybranej witryny. Najważniejszy jest czas i doświadczenie - w dobrym i rzetelnym pozycjonowaniu nie ma drogi na skróty.

 

Tomasz Bołoz – Agencja Interaktywna Damtox


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E