Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W dniach od 20 do 23 września odbyły się szkolenia Silesia Sem, których program dotyczył marketingu internetowego. Zakres szkoleń obejmował promowanie marki oraz analizę wszystkich osiąganych wyników w sieci. Seminaria szkoleniowe odbywały się na Uniwersytecie Ekonomicznym we współpracy z agencją reklamy internetowej Xann Internet Solutions.

Każdy dzień był podzielony tematycznie, w związku z czym każdy zainteresowany szkoleniem mógł wybrać tematykę, która go najbardziej interesowała, lub po prostu wziąć udział we wszystkich dniach szkoleniowych. Zainteresowanie szkoleniem było tak duże, że do Katowic przyjechały osoby ze wszystkich rejonów Polski, a dzięki dogodnej lokalizacji Uniwersytetu Ekonomicznego, niedaleko centrum Katowic, wszyscy przyjezdni mogli zakwaterować się w hotelach znajdujących się niedaleko miejsca zajęć. Fundamentalne znaczenie dla szkolenia mieli ich prowadzący, ponieważ przedstawiali tematy, które na co dzień nie są im obce, a do tego nie ukryją się przed nimi najświeższe nowinki z branży. Wiedza była przekazywana bardzo skrupulatnie i jasno dla wszystkich zgromadzonych, a wśród uczestników bardzo widoczne było zainteresowanie oraz skupienie na przedstawianym temacie.

Google Adwords

Silesia SEM - Szkolenie Adwords
fot. pc - Silesia SEM - Szkolenie Adwords
Szkolenie otwierała tematyka dotycząca reklam sponsorowanych w Google'u, czyli Google AdWords. Prowadzącym był Artur Strzelecki, który jest niewątpliwym specjalistą w dziedzinie marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Dowodem na to jest fakt, iż na co dzień pracuje w Zakładzie Strategii i Metod Budowy Systemów E-biznesu, który stanowi część Katedry Informatyki Uniwersytetu Ekonomicznego. Jego nieustannie poszerzana wiedza, traktująca o promocji w sieci, pozwala na jej solidne przekazywanie swoim kursantom oraz studentom.

Podczas szkolenia Google AdWords wszystkie teorie i zasady były popierane poprzez bezpośrednie działania, jakie każdy uczestnik mógł zobaczyć na wielkim ekranie projektora. Szkolenie było podzielone na kilka części, tak aby każdy uczestnik, zarówno ten który nie miał styczności z linkami sponsorowanymi, jak i ten, który już jakąś wiedzę nabył, mógł nadążyć nad wszystkimi informacjami. Dla wszystkich został przygotowany program szkolenia, który zawierał przytaczane slajdy, z możliwością dodawania własnych uwag oraz zapisków.

Wykład o Google AdWords zaczynał się od ogólnego przedstawienia problematyki, tak by przybliżyć wszystkim słuchaczom powszechne kwestie dotyczące tematu. Włączone w to były formy reklamy, w jaki sposób się one komponują, gdzie można je znaleźć oraz historia powstania Google AdWords. Aby temat nie pozostawiał żadnych wątpliwości, zostały przedstawione nawet tak bagatelne sprawy, jak założenie konta. Kiedy na ekranie pojawiły się slajdy przedstawiające strukturę AdWords, prelegent zapoznawał wszystkich z nawigacją po tym koncie i aby nie wystąpił chaos, wszystkie zakładki systemu były schematyczne przedstawiane przez resztę szkolenia. Oczywiście podczas tworzenia pierwszej kampanii Artur Strzelecki zapoznał przybyłych z wszystkimi kryteriami i warunkami, jakie są niezbędne, aby powstała reklama w linkach sponsorowanych. Żeby nie było żadnych wątpliwości, czy kursanci zrozumieli przekaz, część teoretyczna została na moment przerwana na rzecz części praktycznej. Wszyscy przybyli tworzyli własną reklamę, traktującą o branży, w jakiej poruszają się na co dzień - reklama swoją treścią miała przyciągnąć zainteresowanie internautów. Następnie wszystkie propozycje były przestawiane zgromadzonym i wywiązywała się żywa dyskusja, czy aby na pewno reklama spełniała wszystkie warunki oraz czy byłaby w stanie zainteresować użytkowników do wykonywania pożądanych czynności. Po części praktycznej nastąpił powrót do teorii, która trwała już do końca szkolenia. Zostały przedstawione wszystkie możliwe opcje, które można wybrać w AdWords, najnowsze rozwiązania oraz czynności, które są polecane dla nowych lub bardziej zaawansowanych użytkowników. Każda możliwa kwestia została bardzo dokładnie opisana, nie obyło się bez indywidualnych uwag, rad dla nowych użytkowników oraz pytań nurtujących wszystkich przybyłych dla szkolenie. Prowadzący podchodził do każdego poruszanego problemu z fachowością i precyzją, w związku z czym żaden problem nie pozostawiał wątpliwości.

SEO i Google Analytics

W drugi dzień Silesia Sem odbywały się dwa szkolenia w tym samym czasie, uczestnicy mieli do wyboru podstawowe zasady SEO i pozycjonowania oraz Google Analytics. To drugie było prowadzone przez Przemysława Modrzewskiego, przy czym warto zaznaczyć, iż jest on jedynym w Polsce certyfikowanym, oficjalnym szkoleniowcem z zakresu Google Analytics i Google AdWords. Na co dzień, poza prowadzeniem szkoleń, zajmuje się wieloma zagadnieniami dotyczącymi kwestii marketingu internetowego, tj. tworzenie strategii, zarządzanie kampaniami promocyjnymi połączonymi z audytami, optymalizacją stron internetowych, a przede wszystkim analizą. Ponadto prowadzi blog traktujący o szeroko rozumianej tematyce AdWords, w którym ujmuje wszystkie najlepsze rozwiązania dostępne na rynku. Szkolenie z zakresu Google Analytics było podzielone na dwie części, w pierwszej zostały ujęte wszystkie problemy dotyczące praktyki systemu, prelegent przekazywał zgromadzonym swoje doświadczenie, dokładnie opisywał wszystkie swoje działania, dzięki czemu nikt nie miał wątpliwości w kwestii instalowania i prowadzenia statystyk Google Analytics. Podczas spotkania zostało także przytoczonych siedem zasad analizy internetowej. Każda z wymienionych zasad została dogłębnie omówiona, aby nie budzić w uczestnikach żadnych zastrzeżeń. Druga część szkolenia z Przemysławem Modrzewskim opierała się o Google Website Optimizer, dotyczyła ona dokładnego działania narzędzia w oparciu o analizę oraz sposobu, w jaki narzędzie powinno być wykorzystywane w celu zwiększenia konwersji, czyli tak zwanych pożądanych czynności wykonywanych przez internautów. Podczas spotkania zostały przedstawione wszystkie najskuteczniejsze metody optymalizowania strony, jakie pozwolą na uzyskanie jak największej ilości korzyści.

Szkolenie z podstawowych zasad SEO i pozycjonowania zostało przeprowadzone przez Artura Strzeleckiego. Jako specjalista od marketingu internetowego, w nienaganny sposób przedstawił on wszystkim przybyłym zasady SEO oraz pozycjonowania. Jak sama nazwa wskazuje, wszystkie przytoczone informacje były przekazywane od postaw, tak aby każdy mógł nadążyć za nowym materiałem, oczywiście nie obyło się bez pytań do prowadzącego. Co więcej, były zadawane także pytania do zgromadzonych, które były gratyfikowane książkami traktującymi ściśle o zagadnieniach występujących na szkoleniu, m.in. Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi Bartosza Danowskiego i Michała Makaruka lub Wojownik SEO. Sztuka osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarkach Johna I. Jerkovica. Podczas szkolenia została przedstawiona cała praktyka działania i wszystkie najpotrzebniejsze narzędzia, które pozwolą na skuteczne działania w dziedzinie pozycjonowania i SEO. Wśród narzędzi zostały wymienione najskuteczniejsze programy do sprawdzania pozycji strony w wyszukiwarce, wpływ twittów oraz Google +1 na pozycjonowanie. Wszystkie informacje były bardzo jasne przekazywane, a wszelkie wątpliwości uczestników były rozwiewane dzięki niezastąpionej wiedzy wykładowców.

W przedostatnim dniu szkolenia zostały omówione wszystkie kwestie dotyczące SEO i pozycjonowania zaawansowanego. Z racji tego, że organizator postawił na dyskrecję omawianych tematów, ten dzień szkolenia nie posiada relacji. Program szkolenia SEO i pozycjonowanie zaawansowane był przeznaczony dla osób, które posiadają już doświadczenie w pozycjonowaniu stron. Używane narzędzia, słownictwo i terminologia, jakie pojawiły się w czasie szkolenia, dotyczyły zaawansowanych zagadnień, o których nierzadko wie tylko kilka/kilkanaście osób w naszym kraju. Po tym dniu odbyło się niezobowiązujące spotkanie w klubie Garage w Katowicach.

Facebook i Twitter Marketing

Cztery dni szkolenia zakończyło spotkanie dotyczące Facebook i Twitter Marketingu. Prowadzącym był Paweł Leodl, który jest głównym strategiem krakowskiej agencji interaktywnej Pride&Glory Interactive. Jego wiedza na temat marketingu i mediów jest niezwykle szeroka, przez co nieustannie potrafi on zaskakiwać podczas tworzenia nowych projektów dla znamienitych marek. Ma w swojej karierze już takie nazwy, jak Philips, Budweiser, Johny Walker, Żywiec Zdrów, TVN i wiele innych. Dzięki wypracowanej renomie często jest zapraszany na różnego rodzaju szkolenia w roli prelegenta. W piątkowym spotkaniu udowodnił swoją wybitność, przedstawiając możliwości Facebooka oraz Twittera w zupełnie innym, nowym świetle. Spotkanie rozpoczęło się dość niekonwencjonalnie, ponieważ od spotów reklamowych znanych marek, a co za tym idzie od ukazania ich sposobów na przyciągnięcie klienta. Zostały wymienione takie zjawiska, jak trailler polskiej gry Dead Island, reklamy Dodge oraz Old Spice. Do tego były przytoczone statystyki, m.in. jak często ludzie korzystają z Facebooka, przy czym okazało się, że przewyższył on swoją popularnością nawet wyszukiwarkę Google, oraz jaka grupa należy do najaktywniejszych internautów - są nimi widzowie filmów online na youtube.com. Prelegent zaznaczył, że aby produkt był dobrze rozreklamowany powinno się stosować storytelling, czyli przedstawienie marki jako ciekawej opowieści – podczas badań zostało wywnioskowane, iż największe zainteresowanie budzą reklamy, które zawierają w sobie wątki humorystyczne oraz seksualne. Wszystkie sztuczki mają nieść za sobą jeden cel, mianowicie wyróżnić własną markę wśród innych występujących na rynku. Ważne jest, by na samym początku określić docelową grupę klientów, założyć, jaką promocję chce się wykorzystywać, ponadto prelegent zaznaczył, iż wszystkie strategie powinny być długofalowe, aby niosły za sobą pożądane efekty.

Coraz częstszym sposobem na reklamę marki staje się Facebook, okazuje się że poprzez tworzenie wizerunku na FB (FanPage) spada ilość odwiedzin stron WWW. Tak zwane „lubię to” oznacza wiele różnych konsekwencji, które mają na celu poznawanie marki oraz przekonywanie klientów do korzystania z promowanego produktu. Ważne jest, aby dobrze odczytywać wszystkie cechy FanPage'a, ponieważ liczy się nie ilość osób, które polubiły markę, lecz tych, które aktywnie uczestniczą we wszelkich akcjach. Druga część wykładu dotyczyła Twittera oraz jego skuteczności w budowaniu świadomości marki. Działa on także na zasadzie analizy trendów, słów kluczowych oraz aplikacji, które są możliwe do ściągnięcia jedynie za pomocą dodania wpisu na ścianie. Zostało zaznaczone, że na świecie w dziedzinie marketingu FB przegrywa z Twitterem, jednak w Polsce tendencja jest zupełnie odwrotna. Twitter jest popularny wśród ludzi, którzy są rozpoznawalni, a ich wpisy na bieżąco są przeglądane oraz komentowane. Loedl zaznaczył, iż niejednokrotnie zdarzają się błędy marketingowe, dlatego każda strategia musi być dobrze przemyślana. Poza bardzo szczegółowym przedstawieniem tematu portali społecznościowych, została przeprowadzona na koniec również część praktyczna, w której każda grupa musiała wymyślić najlepszą strategię marketingową. Po zaprezentowaniu prelegent zwracał uwagę na wszystkie plusy oraz minusy danej strategii, dzięki czemu uczestnicy mogli przekonać się, że kreowanie wizerunku własnej marki nie jest taką prostą rzeczą, jaką by się wydawało.

Szkolenia Silesia SEM niewątpliwie rozwiały wiele wątpliwości, wszystko było przygotowane na bardzo dobrym poziomie, a sfera organizacyjna była zapięta na ostatni guzik. Każdy z uczestników w cenie poza udziałem w szkoleniu miał zagwarantowane materiały szkoleniowe, wyżywienie oraz napoje. W razie jakichkolwiek wątpliwości uczestnik mógł zgłosić się do organizatorów, którzy chętnie służyli pomocą. Wszystkie dni szkolenia Silesia SEM przebiegały bez jakichkolwiek problemów, a przekazana wiedza na pewno zostanie idealnie spożytkowana podczas budowania marki oraz reklamowania swojej firmy w dowolny sposób w sieci.

Strona Silesia SEM


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *