Święta i Nowy Rok przed monitorem
Wielu z nas nie potrafi oderwać się od internetu nawet w chwilach, które zwyczajowo powinno spędzać się w miłym gronie, zamiast przed ekranem komputera - wynika z badań przeprowadzonych w wigilijny wieczór oraz Nowy Rok przez NetSprint.pl.
W badaniu uwzględniono odsłony serwisów należących do sieci reklamy kontekstowej Adkontekst. Ponieważ Wigilia i Sylwester wypadały w poniedziałek, za punkt odniesienia przyjęto przeciętny poziom ruchu w Sieci, jaki był notowany w poniedziałki, w miesiącu grudniu.
Z badań wynika, że Nowy Rok witało przed ekranem komputera 25% normalnej o tej porze liczby użytkowników tej sieci. Nawet po godzinie 20 ruch na serwerach Adkontekst spadł tylko o 38% w porównaniu do przeciętnego ruchu o tej porze. Internauci porzucili komputery na niecałą godzinę przed północą (o 23.10). Wspomniane 25% normalnej liczby odsłon odnotowano o godz. 00.10. Potem ruch w tej sieci zaczął powoli rosnąć.
Badania pokazały również, że w Sylwestra internauci położyli się spać średnio o 2 godziny później niż zazwyczaj (minimum ruchu dobowego przypadała na godzinę 6.00), a w Nowy Rok zaktywizowali się także 2 godziny później.
Niemało osób spędzało przy komputerze wigilijny wieczór. Z analizy wynika, że internauci odwiedzający strony zrzeszone we wspomnianej sieci reklamowej rozpoczęli przygotowania do kolacji około godziny 15.30 - wtedy ruch zaczął słabnąć. Najmniej osób (30% poziomu zazwyczaj notowanego o tej porze) korzystało z internetu o godzinie 18.10. Można zatem przyjąć, że o tej porze większość użytkowników zasiadła do stołów.