Wczoraj ruszyło App Center, które nie będzie bezpośrednio konkurowało z takimi sklepami, jak Google Play czy App Store, ale z czasem da Facebookowi możliwość promowania płatnych aplikacji. To ważne, bo jak ujawnił Facebook, liczba użytkowników samych gier liczona jest w setkach milionów.
reklama
Uruchomienie App Center, czyli centrum aplikacji Facebooka, było zapowiadane już w pierwszej połowie maja. Wczoraj społecznościowy gigant oficjalnie otworzył tę nową usługę w czasie specjalnej imprezy w San Francisco. App Center jest dostępne pod adresem www.facebook.com/appcenter. Obecnie znajdziemy w nim ponad 600 aplikacji.
Uwaga! App Center jest w pełni dostępne tylko dla mieszkańców USA. Polacy będą w stanie przeglądać listę aplikacji, ale po kliknięciu na wybraną aplikację zobaczą komunikat o błędzie. Można obejrzeć pełną wersję usługi na filmie pod tekstem.
Na pierwszy rzut oka jest to "zwykłe centrum aplikacji". Oferuje ono aplikacje mobilne oraz te działające w przeglądarce. Można je przeglądać według kategorii i filtrować ze względu na oceny, znajomych itd. Każdy szybko zrozumie, o co w tym chodzi.
Warto natomiast zwrócić uwagę na kilka rzeczy.
Z czasem App Center może oferować płatne aplikacje i to jest dla Facebooka istotna szansa. Poza tym Facebook pomoże użytkownikom przekopać się przez gąszcz aplikacji i znaleźć wśród nich to, co jest najbardziej cenne. Chodzi tutaj o naprawdę wielu potencjalnych odbiorców.
W czasie imprezy w San Francisco społecznościowy gigant ujawnił kilka ciekawych liczb. Okazało się, że aż 230 mln ludzi gra każdego miesiąca w jakieś gry na Facebooku. Ponad 130 gier przekroczyło próg miliona użytkowników. Od września 2011 roku uruchomiono ponad 4,5 tys. aplikacji dla Osi czasu. W ubiegłym miesiącu Facebook 83 mln razy skłonił ludzi do korzystania z App Store (zob. TNW, Facebook launches App Center on iOS, Android and the web, for socially driven app discovery).
Oczywiście jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że mówiąc o Facebooku wspomina się o dużych liczbach. Jeśli jednak zastanowimy się nad tymi liczbami to zrozumiemy, że Facebook w 100% zasługuje na miano "platformy aplikacji". Ta platforma nie daje tylko mglistej nadziej na zarabianie. To będzie maszynka do pieniędzy, jeśli nikt niczego nie zepsuje.
Powyższe statystyki zdają się też potwierdzać, że nie byłoby mobilnej rewolucji bez serwisów społecznościowych. Nie zmieniło się to, że telefony nadal służą przede wszystkim do kontaktu z innymi. Tylko forma tego kontaktu się zmieniła. Zamiast rozmów i SMS-ów mamy wpisy na Facebooku lub wspólne mobilne granie, a poza tym popularności nabiera współpraca zdalna, do której używa się już nie tylko komputerów, ale także tabletów i smartfonów.
Poniżej film prezentujący App Center:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|