Mając jakiekolwiek doświadczenie w sprzedaży, zapewne wiesz już, że w zdecydowanej większości przypadków nie wystarczy po prostu powiedzieć: „Kup, bo warto”. Twoim zadaniem jako sprzedawcy jest:
- Nawiązać nić porozumienia z klientem i sprawić by Cię polubił. Każdy z nas na co dzień kupuje. Czy kupiłbyś cokolwiek od obcej osoby, do której nie masz zaufania lub w jakiś sposób odpychającej? Zanim zatem przejdziesz do sprzedaży produktu bądź usługi, najpierw musisz „sprzedać” siebie i sprawić, by klient chciał z Tobą rozmawiać.
- Stworzyć atmosferę sprzyjającą sprzedaży. Czym innym jest spotkanie ze znajomymi, a czym innym spotkanie z klientem – zapewne masz tego świadomość. Obydwa powinny być przyjemne, jednak ich cele są różne. Naucz się zatem tworzyć miłą atmosferę, która jednocześnie będzie sprzyjać interesom i osiągnięciu Twojego celu.
- Zbadać potrzeby klienta. By mieć szansę na dokonanie sprzedaży, najpierw musisz dowiedzieć się, czego Twój klient naprawdę potrzebuje i mu to uświadomić. Pamiętaj, że nie zawsze klient jest świadomy faktycznych potrzeb i nie zawsze te, o których sam mówi, są potrzebami rzeczywistymi.
- Rozpoznać sygnał, w którym Twój klient jest gotowy do zakupu. To kluczowy moment każdej rozmowy. Jeśli przejdziesz do sprzedaży za wcześnie – zniechęcisz swojego klienta. Jeśli z kolei będziesz za bardzo zwlekać, Twój klient może się rozmyślić, zanim przejdziesz do konkretów.
„Spotkanie z klientem” to poradnik skupiony na tym, jak skutecznie przeprowadzić rozmowę handlową. Znajdziesz w nim szczegółową wiedzę na temat każdego kolejnego kroku – od przygotowania do spotkania, po zamknięcie sprzedaży. Opisane w nim zostały także metody postępowania dla różnych wariantów, w zależności od rozwoju sytuacji na spotkaniu.
Co konkretnie można znaleźć w tym e-booku? Czytając „Spotkanie z klientem”:
- Rozpoznasz swój styl sprzedaży i dowiesz się, jak sprzedaż partnerska pozwoli Ci poprawić Twoje efekty.
- Nauczysz się odpowiednio przygotowywać do spotkania i wyznaczać cel rozmowy.
- Dowiesz się, jakie są grupy potrzeb klientów i która z nich poprzedza wszystkie inne.
- Zdobędziesz umiejętność zadawania pytań badających faktyczne potrzeby klienta.
- Poznasz typy klientów oraz metody postępowania z każdym z nich.
- Dowiesz się, jakie błędy najczęściej popełniane są w trakcie rozmów handlowych oraz co zrobić, by ich uniknąć.
- Nauczysz się odpowiedniego prezentowania swojego produktu, tak aby klient chciał o nim słuchać.
- Dowiesz się, jak zamykać sprzedaż, a także poznasz mity z tym etapem związane.
- Poznasz sposoby na uzyskiwanie od klienta zgody na sprzedaż oraz zobowiązania do długoterminowej współpracy.
Dowiedz się więcej i zamów: Spotkanie z klientem
Zobacz inne e-booki tego autora: Umysł sprzedawcy oraz Poszukiwanie klienta
Zobacz więcej e-booków