Telewizory 3D zdobywają rynek. Ich sprzedaż rośnie o przynajmniej kilkadziesiąt procent miesięcznie. Popyt na nie jest tak duży, że sklepy obniżają ceny. Od czerwca telewizory staniały o 10 proc.
Według danych sklepu internetowego NEO24.pl w stosunku lipiec- sierpień sprzedaż telewizorów 3D wzrosła o ponad 100 proc. Na kilkudziesięcioprocentowy wzrost wskazują też Media Markt i Saturn. Szacuje się, że miesięcznie z półek sklepowych znika już kilka tysięcy tego rodzaju odbiorników. Daje to obrót na poziomie około 10 mln zł miesięcznie.
Producenci twierdzą, że nie nadążają z realizacją zamówień ze strony odbiorców.
– W naszym przypadku wysoka sprzedaż stała się możliwa dzięki rozszerzeniu asortymentu. Po 50- i 65-calowych plazmach wprowadziliśmy modele o przekątnej 42 i 46 cali – informuje Radosław Jaworski z Panasonic Marketing Europe GmbH. Zasadniczym powodem ożywienia rynku jest jednak spadek cen. – Jeszcze w czerwcu, kiedy telewizory 3D były nowością na polskim rynku, ich średnia cena wynosiła około 5 tys. zł. Dziś można je kupić za około 4,5 tys. zł – mówi Karol Darski, ekspert sklepu internetowego NEO24.pl.
Co więcej, niższe ceny nie są już spotykane wyłącznie w internecie. Od dziś Media Markt za taką cenę oferuje telewizor Samsunga 3D o wielkości 50 cali.
Więcej na ten temat w Forsal.pl: Spadają ceny telewizorów i odtwarzaczy w technologii 3D
Patrycja Otto
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|