Media społecznościowe i marketing w wyszukiwarkach idealnie uzupełniają się w takich segmentach, jak pozyskiwanie klientów, budowanie świadomości marki, promowanie lokalnego biznesu oraz rozwijanie interaktywności pomiędzy podmiotem a odbiorcami - wynika z badań przeprowadzonych przez agencję MDG Advertising.
Każde z tych marketingowych narzędzi ma swoje słabe i mocne strony. Według MDG Advertising do zalet SEO/ SEM należy zaliczyć efektywność w pozyskiwaniu leadów (klientów). I to zarówno dla firm z sektora B2B, jak i B2C. Potwierdza to m.in. ostatnie badanie pracowników Google'a. Z kolei słabą stroną marketingu w wyszukiwarce jest kwestia budowania świadomości istnienia marki/ podmiotu. Jest to, zdaniem MDG Advertising, domena działań prowadzonych w mediach społecznościowych.
- Doświadczenia z ostatnich lat z marketingiem i sprzedażą w social media już nauczyły marketerów, że nie każdy produkt czy usługa może być z sukcesem dzięki reklamie w internetowych społecznościach. O ile chętnie chwalimy się faktem, że przeczytaliśmy nową książkę, o tyle mniej chętnie opublikujemy na Facebooku to, że musieliśmy wziąć kredyt gotówkowy. Z pomocą przychodzą wtedy niezawodne SEO i SEM. Z drugiej jednak strony można zaobserwować przenikanie się świata mediów społecznościowych z wyszukiwarkami i odwrotnie - komentuje wyniki Marcin Kowalik, business development manager firmy Zieltraffic.
Natomiast jeżeli chodzi o promocję i rozpoznawalność lokalnego biznesu (np. restauracje, bary), to przede wszystkim należy stawiać na działania w wyszukiwarce. W poszukiwaniu informacji o usłudze czy produkcie 89% konsumentów korzysta z tego narzędzia, co potwierdza raport "2012 Digital Influence Index".
Ostatnim elementem wziętym pod uwagę w porównaniu przygotowanym przez MDG Advertising jest interaktywność. Na tym polu wygrywają media społecznościowe, a to ze względu na ich naturę. Traktuje się je jako kanał do dwustronnej komunikacji służący do rozwijania relacji z odbiorcami. Może to przybrać formę zbierania opinii na temat określonej usługi oraz przyczynić się do jej usprawnienia. Ponadto media społecznościowe to rozrywka. Trudno więc, aby w ich funkcjonowaniu zabrakło interakcji.
O tym, jak oba kanały są dla siebie ważne, świadczy odsetek marketerów (50%), którzy stwierdzili, iż ich działania w social media mają wpływ na działania w obszarze SEM.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|