Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Słowacy chętnie wybierają internetowy koszyk

19-05-2011, 12:44

Rynek zakupów online na Słowacji rozwija się w szybkim tempie, zyskując z każdym rokiem nowych zwolenników. Słowacy coraz częściej wybierają sklep internetowy, jednak rzadziej niż Polacy.

Sonda
Dokonujesz zakupów przez internet?
  • tak
  • nie
wyniki  komentarze

W 2010 roku prawie 82% internautów na Słowacji dokonało zakupów w internecie przynajmniej raz, co oznacza sześcioprocentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Internauci za największą zaletę zakupów w sieci uznają konkurencyjne ceny. 60% z nich uważa, że sklepy i aukcje internetowe oferują znacznie niższe ceny od sklepów tradycyjnych – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius.

>> Czytaj też: Młodzi chętnie robią zakupy w sieci

Tym razem Polska nie jest w tyle, jeśli wziąć pod uwagę badania z 2009 roku (teraz sytuacja może być dużo lepsza). Wówczas wyniki Money.pl przedstawiały, że 85% internautów w Polsce deklaruje iż w ciągu ostatniego roku (badanego) dokonało zakupów w sieci.

Jak słowaccy internauci postrzegają zakupy w sieci
fot. Gemius - Jak słowaccy internauci postrzegają zakupy w sieci
Słowaccy internauci jako główną zaletę zakupów w sieci wymieniają cenę – uważają, że produkty w sieci są znacznie tańsze. Dla ponad 50% badanych zakupy są szybsze niż w sklepach tradycyjnych. Dla ponad 1/5 słowackich internautów zakupy w sieci wiążą się z ryzykiem, a dla mniej niż 10% to skomplikowane.

>> Czytaj też: Zakupy przez telewizor w finale konkursu

Z badania E-commerce 2010 wynika, że nie wszyscy słowaccy użytkownicy postrzegają zakupy online pozytywnie. Pomimo rosnącej popularności tego rynku na przestrzeni ostatnich lat wielu internautów nadal obawia się o bezpieczeństwo swoich danych osobowych lub zasobów finansowych podczas nabywania dóbr w e-sklepach i na aukcjach.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *