Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Właśnie zakończył się pierwszy polsko-niemiecki Startup Weekend w Szczecinie. Podczas 54h warsztatów powstało 10 nowych projektów internetowych i mobilnych. Potrójnym zwycięzcą imprezy jest startup ScatchApp, który wygrał w głosowaniu jury, mentorów oraz publiczności. Jury wyróżniło też projekt Sportfolio.

robot sprzątający

reklama


Startup Weekend  to 3-dniowe warsztaty dla osób  zainteresowanych stworzeniem  e-biznesu w oparciu  o  innowacyjny pomysł. To międzynarodowy format imprez, które co weekend odbywają się w wielu miastach na świecie. Celem Startup Weekendu  jest stworzenie fundamentów startupa, pozyskanie partnerów (programisty, grafika czy marketingowca) oraz zweryfikowanie, co rynek myśli o naszym projekcie.

ScatchApp - zwycięzcy Startup Weekendu w Szczecinie
fot. - ScatchApp - zwycięzcy Startup Weekendu w Szczecinie
- ScatchApp pozwala w prosty sposób przekształcić szkice interfejsu/mockupy do postaci cyfrowej - wystarczy zrobić zdjęcie telefonem, aby móc później dowolnie edytować szkic/mockup za pomocą komputera. Prototyp aplikacji został stworzony w kilkanaście godzin podczas Startup Weekendu w Szczecinie, a teraz pracujemy nad wersją beta - mówi Michał Łyczek pomysłodawca zwycięskiego projektu

Startupy oceniało jury złożone z Rafała Hana z HanBright, Pauli Marttili z Seedcampa, Sebastiana Kwietnia z Epic Ventures, Arka Hajduka ze Speedup Venture Capital Group, Michała Olszewskiego z LMS Invest oraz tajemniczego inwestora z Doliny Krzemowej. Zwycięzcy Startup Weekendu pojadą w nagrodę na miesiąc do Hiszpanii, gdzie będą mogli rozwijać swój projekt przy wsparciu mentorów i inwestorów z inkubatora Seed Rocket. Najlepsze startupy otrzymały też cenne nagrody od partnerów imprezy oraz promocję w europejskich mediach.

Organizatorzy Startup Weekendu w Szczecinie
fot. - Organizatorzy Startup Weekendu w Szczecinie
- Sukces Startup Weekendu w Szczecinie pokazał, że po obu stronach granicy nie brakuje kreatywnych ludzi, którzy chcą robić startupy, zamiast trzymać pomysły w szufladach. Udało nam się zebrać w jednym miejscu programistów, grafików i marketingowców tworzących innowacyjne projekty, co zainteresowało nawet inwestorów z Doliny Krzemowej. Będziemy dalej pomagać startupom przez stworzenie NetVC - sieci mentorów i międzynarodowych inwestorów, którzy chcą wspierać europejskie projekty internetowe/mobilne - mówi Maciej Jankowski, Prezes Fundacji Rozwoju Branży Internetowej „Netcamp”.

Uczestnicy Startup Weekendu w Szczecinie
fot. - Uczestnicy Startup Weekendu w Szczecinie
W imprezie wzięło udział ponad 60 uczestników, głównie z Polski i Niemiec - programistów, specjalistów od biznesu/marketingu i grafików. Organizatorami Startup Weekendu w Szczecinie byli Fundacja Netcamp i Startup Foundation, a sponsorami Microsoft BizSpark, Allegro, Lemon Demon, Miasto Szczecin, Consileon oraz Startup Bootcamp.

Od piątkowego popołudnia po niedzielną noc uczestnicy pracowali w zespołach, żeby rozwinąć swój pomysł przy wsparciu mentorów z Polski, Niemiec, Danii, i Hiszpanii. Pierwszego dnia każdy z uczestników miał 90 sekund na przedstawienie pomysłu i przekonanie do niego innych. Potem nastąpiło tworzenie zespołów, aby zebrać co najmniej 2 osoby wymagane do pracy nad startupem.

Prezentacja wyróżnionego projektu Sportfolio
fot. - Prezentacja wyróżnionego projektu Sportfolio
W sobotę zespoły ruszyły do pracy, przygotowując plan projektu i zaczęły go realizować. Startupy mogły też liczyć na pomoc ponad 20 doświadczonych mentorów. W niedzielę po południu nastąpiło rozliczenie z wykonanej pracy oraz prezentacje startupów przed jury, które wybrało najlepsze projekty Startup Weekendu. Więcej informacji na stronie: www.startupweekend.pl

Brałeś udział w szczecińskim Startup Weekendzie? Podziel się wrażeniami! Czekamy na listy pod adresem redakcja@di.com.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E