Od 17 października przyjmowane są zgłoszenia do udziału w międzynarodowym konkursie Google Online Marketing Challenge 2009, którego celem jest zachęcenie zespołów uniwersyteckich do opracowania strategii działań marketingowych w internecie dla lokalnych przedsiębiorstw.
Pierwsza edycja konkursu z 2008 roku okazała się sukcesem nie tylko dla organizatora – pierwotnie założono, że będzie w nim uczestniczyło 200 zespołów, tymczasem udział wzięło 1650 zespołów z 47 krajów - ale także dla polskich studentów z Uniwersytetu Gdańskiego, którzy otrzymali wyróżnienie. Google podjęło decyzję o przekształceniu tej inicjatywy w regularnie organizowany konkurs. Zmagania akademickie w dziedzinie marketingu internetowego będą odbywały się corocznie.
Konkurs Google Online Marketing Challenge jest ćwiczeniem odbywającym się w ramach zajęć na uczelni, umożliwiającym studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy internetowej. Zespoły studentów otrzymują równowartość 200 dolarów, które mają przeznaczyć na reklamę w systemie Google AdWords, nawiązując współpracę z wybranym, lokalnym przedsiębiorstwem w celu opracowania skutecznej marketingowej kampanii internetowej dla tej firmy. Zespoły muszą opisać swoją strategię, przeprowadzić kampanię, ocenić jej wyniki oraz opracować rekomendację dalszego rozwoju działań marketingowych danego przedsiębiorstwa w internecie.
- Dzięki zdobywaniu bezpośrednich doświadczeń związanych z marketingiem internetowym już na uczelni, studenci zyskują praktyczne umiejętności przydatne po zakończeniu studiów. Bez względu na to, czy będą zajmować się marketingiem, księgowością, handlem czy też prowadzeniem własnej działalności, wiedza na temat marketingu internetowego będzie zawsze przydatna - uważa Lee Hunter, Product Marketing Manager Google w rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).
Maciej Kos, opiekun dwóch zespołów studentów z Uniwersytetu Gdańskiego, którzy brali udział w poprzedniej edycji konkursu, wspomina: „Google Online Marketing Challenge był bardzo wartościowym doświadczeniem zarówno dla moich studentów, jak i dla mnie, ponieważ poza nabyciem umiejętności z zakresu marketingu internetowego, umożliwił rozwój szerokiego wachlarza kompetencji biznesowych, a w szczególności pracy zespołowej, zdolności przywódczych oraz nawiązywania i utrzymywania relacji z klientami. Na pewno cennym doświadczeniem jest możliwość weryfikacji wiedzy zdobytej na studiach; studenci mogli na własnej skórze przekonać się, jak przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową w internecie. Ponadto, udział w konkursie pomógł im w zdobyciu pewności siebie, wiary we własne możliwości, a w przyszłości z pewnością pomoże w znalezieniu interesującej, dobrze płatnej pracy.”
Zasady konkursu Google Online Marketing Challenge są następujące:
Zgłoszenia do edycji 2009 przyjmowane będą od 17 października 2008 do 23 stycznia 2009. Aby umożliwić udział studentom z całego świata, zdecydowano, że na prowadzenie kampanii mogą oni wybrać dowolne 3 kolejne tygodnie w okresie od stycznia do maja 2009. Zwycięzcy globalni i regionalni zostaną ogłoszeni w lipcu 2009.
Dodatkowe informacje można znaleźć pod adresem: http://www.google.com/onlinechallenge
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*