Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rozwój e-sportu w Polsce wg ESL Polska

08-11-2016, 15:36

Szacuje się, że w 2016 roku wartość rynku e-sportowego w Polsce wyniesie ok. 40 mln złotych, a w 2018 roku osiągnie 52 mln. O sukcesie polskich developerów gier mówi się wiele, tymczasem także w dziedzinie organizacji rozgrywek e-sportowych możemy pochwalić się jedną z najlepszych pozycji na świecie. Jak rozwijał się rynek e-sportu w naszym kraju?

E-sportowa ewolucja – Mistrzostwa Polski

Rok 2005. Początki zorganizowanego, usystematyzowanego systemu rozgrywek e-sportowych w Polsce sięgają 2005 roku. Wtedy powstaje Liga Cybersport. Pod jej skrzydłami organizowane są pierwsze Mistrzostwa Polski w grach komputerowych, przeznaczone dla profesjonalistów i amatorów.

Od początku rozgrywki wzbudzają duże zainteresowanie, skupiając ponad 3500 rywalizujących ze sobą graczy. Najpopularniejsze tytuły to Counter Strike 1.6, Warcraft III oraz FIFA 2005.

Rok 2015. Liga Cybersport systematycznie się rozwija, aby 10 lat później w 2015 roku zapoczątkować nowy cykl rozgrywek - ESL Mistrzostwa Polski. Główne gry turniejowe to CS:GO i League of Legends.

 

Intel Extreme Masters – Katowice światową stolicą e-sportu

IEM to jeden z najważniejszych cykli turniejów e-sportowych na świecie, który sprawi, że Polska trafi do elity e-sportowego świata. Przyjrzyjmy się historii Intel Extreme Masters w Polsce.

2013 – ESL z Intelem sprowadzają Intel Extreme Masters do Polski. W Spodku pojawia się 50 tys. widzów. Jest to jeden z kilku przystanków IEM na świecie. Najważniejsza impreza – finały wciąż odbywają się w Hanowerze podczas targów CeBIT.

2014 – Światowe finały Intel Extreme Masters zostają przeniesione z CeBit-u w Hanowerze do Katowic – 75 tys. widzów w Spodku

2015 – Po raz drugi światowy finał Intel Extreme Masters w Katowicach. Impreza wzbogaca się o IEM Expo targi nowych technologii i gier. Przybywa 104 tys. widzów.

2015 – Podczas IEM, jako impreza towarzysząca, odbywa się pierwszy turniej żeński Intel Challenge w CS:GO. W 2016 roku ponownie trafia do agendy rozgrywek odbywających się w czasie Intel Extreme Masters.

2016 – 10. jubileuszowy sezon Intel Extreme Masters z finałem w Katowicach bije wszelkie rekordy – 113 tys. widzów w Spodku i 34 mln na całym świecie śledzi internetową transmisje z Katowic. 2 mln fanów e-sportu z całego świata ogląda jednocześnie rozgrywki CS:GO.

 

ESL Polska – krajowy produkt eksportowy. Istotny gracz na mapie globalnego e-sportu.

Jednym z silników napędowych e-sportu w Polsce jest ESL, który dba o przyciągnięcie do naszego kraju najatrakcyjniejszych turniejów e-sportowych i jednocześnie prowadzi szereg internetowych lig pozwalających na systematyczny rozwój utalentowanych graczy. Doświadczenie jakie polski oddział ESL zdobył podczas organizacji wydarzeń e-sportowych sprawiło, że ESL Polska stał się swego rodzaju polskim, eksportowym produktem e-sportowym.

 

• W 2011 roku założyciele Turtle Entertainment Polska, właściciela Ligi Cybersport – Krzysztof i Rafał Pikiewicz rozpoczynają zarządzanie ESL Polska, krajowym oddziałem aktualnie największej e-sportowej firmy na świecie.

• W 2011 roku ESL Polska ma 5 pracowników. W 2016 jest już ich 77.

• Początki działalności ESL Polska to 4 kamery HD i 6 osób obsługi. W 2016 firma dysponuje już kamerami 4K i 25 osobami ekipy realizatorskiej

• ESL Polska dla FIFA. Międzynarodowa Federacja Piłki Nożnej stawia na polski oddział ESL, który w 2013 roku współorganizuje turniej e-sportowy FIFA Interactive World Cup 2013 w Hiszpanii.

• Światowe finały World of Tanks w Warszawie. 2014, 2015, 2016 - ESL Polska organizuje w Warszawie The Grand Finals, finały mistrzostw świata w World of Tanks.

• European Road To BlizzCon w Pradze Rok 2015. ESL Polska odpowiada za organizację European Road To BlizzCon. Gracze zgromadzenie w hali 02 Arena w czeskiej Pradze rywalizują w WoW, Heroes of the Storm oraz Hearthstone.

• Rusza studio ESL Arena w Katowiach – ESL Polska otwiera 550 m2 e-sportowej areny z miejscami dla 150 widzów. Cały świat śledzi transmisje e-sportowych turniejów z Katowickiego studia. Kwalifikacje do ESL One Cologne 2016 ogląda 3 mln widzów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Sophos




fot. Freepik




fot. Freepik





Tematy pokrewne:  

tag gry komputerowetag ESLtag e-sport